website_advanced digital marketing

Formation - Advanced Digital Marketing

Cette formation est donnée en Néerlandais.

Digitale marketing evolueert heel snel. Het digitale spectrum is uitgebreid en complex. Digitale marketing vandaag, dwingt bedrijven op een nieuwe manier te denken en te reageren.

Binnen het brede landschap dat digitale marketing omvat, selecteerden wij de 6 belangrijkste thema’s. Up to date zijn binnen deze thema's stelt je in staat jouw afdeling en bedrijf strategisch verder uit te bouwen naar een optimaal en efficiënt werkende onderneming; klaar voor de toekomst.

Met een sterke selectie van toonaangevende docenten binnen de belangrijkste vakdomeinen van digitale marketing, bieden we jou de nodige digitale bouwstenen om jezelf en jouw onderneming digital proof te maken. Zowel op korte als lange termijn. We geven jou een overzicht van de belangrijkste trends en hun impact op ondernemingen én leren jou hoe je daar als bedrijf het beste mee omgaat.

Een basiskennis digital is verreist.

Participants


Marketing professionals met minimum 5 jaar ervaring en een basiskennis in digital marketing.

- Je wenst een update over de actuele trends en actuele strategsiche aspecten in digital marketing.
- Je wilt groeien in je huidige functie of je wenst je carrière een nieuwe wending te geven.
- Je bent op zoek naar een gestructureerde en praktijkgerichte aanpak, met directe toepassingen op je eigen bedrijfsomgeving.
- Je wilt leren van andere professionals en van experten in digitale marketing.

 

Que vous apporte cette formation?


- De recente en hot topics in digital marketing en hun impact op je digitale  strategie
- Je digitale marketing strategie uit te stippelen
- De KPI’s en de metings op en gestructureerd manier aan te pakken
- De impact op je revenue-streams

 

Coordinatrice du programme


Nele Vanhecke, Key Account Manager Mediahuis Connect

 

Programme

 

Session 1 - Trends in digitale marketingDigitale shift – digitale toekomst – hoe krijg je je bedrijf future proof?
  • Artificial intelligence – VR-RR-AR (& wearables)
  • Automatisatie
  • Blockchain
  • Influencers

Docent: Stijn Vercamer

Expert Digitale Media & Marketing. Gastdocent Digitale Marketing aan HoGent, Digital Manager bij Mediahuis en actief bij het Gentse collectief GentM. Speciale interesse in verandering en futurisme.

Session 2 - Identify & understand your customers, get full customers insights

Waarom is het belangrijk je klant door en door te kennen?

  • Consumenten gedrag vandaag: 4 karakteristieken
  • Je marketingplan bekijken door de ogen van je klant
  • Hoe ga je zelf aan de slag met klanten onderzoek?
  • Hoe zet je klanten inzichten om in duidelijke & meetbare marketing acties?

Docent: Tom De Ruyck 

Tom is hoofd van ‘Research Communities’ bij InSites Consulting. Hij is verantwoordelijk voor de globale activiteiten van InSites met betrekking tot ‘community research’. Daarnaast is Tom een veel gevraagd spreker op nationale en internationale marketing en research bijeenkomsten, een fervent blogger & twitteraar en auteur van verschillende white papers & academische artikels. Hij doceert ook aan IESEG School of Management (Lille, France) & EHSAL Management School (Brussels, Belgium). 

Session 3 - Big data analysis
  • Hoe wordt een bedrijf meer data-driven
  • Inzicht krijgen op de brug tussen de data wereld en de marketing wereld
  • Het verband ontdekken tussen programmatic/yielding en machine learning
  • Big data mogelijkheden en potentieel
  • Impact van data regulatie (o.a. GDPR) op de digitale marketing mogelijkheden
  • Handige tips en werkwijze

Docent: Bart Van Der Vurst

Bart Van Der Vurst is a data strategist at element61 with extensive knowledge on digital marketing and digital advertising. Bart is passionate about leveraging data & analytics to innovate business strategies and go-to-markets.

Session 4 - Social Media
  • Sociale media strategie
  • Cijfers van de belangrijkste netwerken en hun evolutie
  • Wat zijn de basics: hoe werkt het algoritme, organic is dead,...
  • Wat moet er in een socialemediaplan (kpi's) en een sociale media policy
  • Community management: hoe ga je om met een crisis of lastige klanten
  • Een selectie uit de beste tools
  • 10 kenmerken van een sterk bericht
  • Hoe bouw je volgers op
  • Social payment systems
  • Hoe influencers geld verdienen via social media
  • Social care in de wereld van klant 2.0
  • Aanpak klantenservice via social Media

Docent: Nico Tempelaere

Nico leidt het toonaangevende social digital agency JUSt en heeft 20 jaar ervaring als marketeer en social media expert bij diverse Belgische en internationale bedrijven. Hij geeft regelmatig workshops en opleidingen voor bedrijfsleiders en marketeers die hun eerste stappen zetten in de social media wereld. In zijn net uitgebrachte boek ‘Social Media Smaakmakers’ geeft hij tips en recepten mee over de beste aanpak van sociale media, zowel bij kleine als grote bedrijven.

Session 5 - The State of SEO, digital advertisement & social advertising
  • Digital advertising universum (direct buy, programmatic, affiliate, email, …)
  • Campagne design (KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...)
  • Optimalisatie (viewability, A/B testing, CRO, …)
  • Rapportage (actionable insights, dashboards, performance, ROMI, …)

Docent: Tom Rijsbrack

Als tech-savvy digital marketing consultant is Tom Rijsbrack al 15 jaar actief met eigen projecten, binnen diverse media agentschappen alsook op de werkvloer bij diverse adverteerders zoals recent Telenet, ENGIE, ING, Verisure, … Ervaring genoeg dus om een overzicht te geven van digital advertising anno 2018, de performance én het effect ervan op je marketingresultaten.

Session 6 - Google analytics

2 op de 3 bedrijven in België heeft Google Analytics geïnstalleerd op zijn website, dus vroeg of laat duik je in de cijfers om jouw vragen, of die van collega’s, op te lossen. Laat je daarbij niet overweldigen door de veelheid aan beschikbare rapporten. Met een degelijk inzicht in de basics van Google Analytics geraak je al een heel stuk verder, en kan je o.a. je marketingcommunicatie bijsturen.

  • Hoe verzamelt Google Analytics gegevens
  • Betekenis en uitleg van de belangrijkste statistieken
  • Rapportage
  • Wegwijs in beoordeling van sites en traffic naar sites 

Docent: Beate Vervaecke

Beate creëerde haar eerste website in 1998, een online en realtime reservatie website, sindsdien heeft ze de online microbe te pakken. Sinds 2006 is ze zelfstandig en helpt ze klanten bij Google Analytics en AdWords.

Session 7 - Digital KPI’s & metrics

Data vertelt een verhaal, maar rauwe cijfers spreken mensen niet aan. Hoe kan je data presenteren om mensen te overtuigen en tot actie aan te zetten? Hoe kan je het oppikken en voorstellen van data automatiseren zodat je meer tijd vrij maakt voor wat echt belangrijk is?

  • Wat is mogelijk? Hoe begin ik eraan?
  • Wat is een goed dashboard?
  • Hoe automatiseer ik zoveel mogelijk?
  • Hoe stel ik data visueel voor?
  • Hoe werk ik met APIs? Welke oplossingen zijn mogelijk?

Docent: Tim Ceuppens

Tim Ceuppens is Online Marketing Dude at bakerMEN. Hij heeft al meer dan 10 jaar ervaring als website consultant. Hij is gespecialiseerd in Code & style: semantic (x) html, css, web analytics, usability, accessibility, search engine optimization (SEO).

 

Formateurs


Tim Ceuppens, Online Marketing Bakermen

Tom De Ruyck, Managing Partner InSites Consulting

Nico Tempelaere, Co-CEO Just.Agency

Tom Rijsbrack, Digital Marketing Expert Mediamash

Bart Van Der Vurst, Advanced Analytics & Big Data Architect Element61

Stijn Vercamer, Gastdocent Digitale Marketing Hogeschool Gent

Beate Vervaecke, CEO E-Zen

 

Tarifs


€ 1750,00 excl. 21% TVA- non membres BAM

€ 1225,00 excl. 21% TVA- membres BAM (STIMA/IAB/BDMA)

Partagez votre inscription avec vos collègues en fonction des responsabilités de chacun.

 

Questions ou info complémentaires ?


Pascale Cambie
Director BAM Learn
pascale.cambie@marketing.be of 02 234 54 03