predictive analytics website

Atelier - The essence of Predictive Analytics for managers

Cet atelier est donné en néerlandais.

 

Verhoog marketing relevantie én ROI dankzij Predictive Analytics

De juiste campagne op het juiste moment bij de juiste klant via het juiste kanaal. De data die bedrijven vandaag de dag vergaren biedt een zee van mogelijkheden om direct marketing zowel relevanter als efficiënter te maken. Het enthousiasme rond Predictive Analytics, big data en machine learning kan vandaag moeilijk overschat worden.

Maar hoe kan je als manager je bijdrage leveren aan het succes van dergelijke projecten? Of nog, hoe zorg je er als manager voor dat je de kracht van Predictive Analytics optimaal benut om jouw doelen te bereiken? En dat zonder te verdrinken in het jargon? Hoe zorg je ervoor dat je dergelijke trajecten in goede banen leidt? Hoe ga je constructief de dialoog aan met data scientists? Hoe zorg je ervoor dat je een dergelijk traject met vaart kan starten? En hoe benut je de resultaten ervan optimaal in je toekomstige campagnes? En hoe garandeer je de winstgevendheid van dergelijke trajecten?

 In deze interactieve workshop gaan we samen aan de slag om te ontdekken wat essentieel is voor managers die het meeste willen halen uit de beschikbare zee aan data. Deze workshop vereist geen voorkennis van data science, machine learning of predictive analytics en richt zich tot niet-ingewijden.

 

Doelgroep

 Deze workshop richt zich naar managers, o.a. CEO’s, CMO’s, CRM managers, DM managers, managers van analytische teams, projectmanagers, SCRUM masters, etc.

  • Je wilt begrijpen hoe je je team beter kan begeleiden
  • Je wilt weten hoe via voorspellingen data om te zetten tot slimmere marketingbeslissingen

 

Wat leer je uit deze workshop?

  • Hoe projecten in Predictive Analytics definiëren en begeleiden.
  • Het typische verloop van projecten in predictive analytics, aan de hand van een intuïtieve metafoor.
  • Het belang van elke stap in het proces.
  • De onderliggende principes, voorwaarden en ook beperkingen.
  • Hoe projecten zinvol en accuraat definiëren door middel van een checklist.
  • Hoe inzichten uit dergelijke trajecten optimaal benutten.
  • Hoe bijdragen aan het succes van Predictive Analytics in je eigen omgeving

Ter voorbereiding van deze workshop wordt aan de deelnemers gevraagd om een concreet en relevant project te definiëren binnen hun context. Aan het einde van de workshop zullen ze in staat zijn om de projectdefinitie te verfijnen, en een stappenplan uit te werken om dit project succesvol aan te vangen.

 

Programma

Met een speelse metafoor vergelijken we Predictive Analytics met het maken van soep in een restaurant. De workshop is opgebouwd rond de volgende essentiële fasen in het proces:

  • Projectdefinitie : wat wil de klant graag eten, hoeveel tijd heeft hij etc.
  • Data voorbereiding – de mise-en-place: welke ingrediënten en voorbereidingen zijn nodig.
  • Modelbouw : een goede soep wordt gemaakt door de juiste ingrediënten in de juiste proporties toe te voegen.
  • Model validatie : uiteraard wordt de soep geproefd voor ze de keuken verlaat.
  • Model gebruik : we trachten de soep aantrekkelijk te serveren, zodat de klant er zin in krijgt.

 Samen ontdekken we hoe deze fasen concreet verlopen in een project. En we benadrukken in welke fasen en op welke manier een manager een maximale impact kan hebben op het resultaat. Een meer uitgewerkt artikel rond de metafoor vindt men hier: https://www.linkedin.com/pulse/predictive-analytics-soup-story-geert-verstraeten

 

Docent

Geert Verstraeten, Managing Partner – PhD, Python Predictions

Geert Verstraeten is professioneel trainer en leidde reeds meer dan 100 Belgische managers op om optimaal om te gaan met Predictive Analytics. Hij startte zijn carrière als onderzoeker bij de Universiteit Gent, en is mede-oprichter van Python Predictions, een bedrijf dat zich ruim 10 jaar toelegt op het realiseren van succesvolle trajecten in Predictive Analytics in zeer diverse sectoren en applicaties.

 

Tarieven

€ 245 (excl. 21% TVA)

€ 150 (excl. 21% TVA) voor BAM leden

 

Vragen of bijkomende info nodig ?

Contacteer: BAM, Pascale Cambie: 02/234 54 03, pascale.cambie@marketing.be