website_digital marketing essentials

Opleiding - Essentials Digital Marketing

Basisopleiding voor business professionals die zich vertrouwd willen maken met de basisprincipes van digitale marketing en communicatie. In deze opleiding wordt een overzicht gegeven van de belangrijkste digitale concepten. Naast de concepten en de concrete voorbeelden, zijn er reflectie momenten voorzien om de deelnemers de mogelijkheid te geven om feedback te krijgen over hun persoonlijke situatie.

Doelgroep


Deze opleiding richt zich tot medewerkers uit alle sectoren. De voorbeelden in deze cursus zullen uit een brede waaier van sectoren geselecteerd worden.

- Je wil een goede basis leggen om je digitale marketing kennis te kick-starten
- Je hebt een marketing functie en je wenst verder te groeien in de digitale marketing en communicatie wereld om grip te krijgen op vandaag en morgen
- Je wil op een korte termijn een gestructureerd overzicht van digitale marketing en communicatie krijgen
- Je wil leren van experts met jaren digital ervaring om direct de juiste richting te kiezen voor jouw dagdagelijkse challenges
 

Wat leer je uit deze opleiding



- De essentiële begrippen van digitale marketing en communicatie
- De belangrijkste tools van digitale marketing en communicatie
- Hoe je deze begrippen en tools kunt integreren in je marketing beleid
- Nieuwe en interessante opportuniteiten voor je business
 

Programmaleider

Theo Van Roy, CEO Hints & Hits for Brands, Hoofdredacteur van het boek ‘Digitale Marketing en communicatie in de praktijk’.

 
Sessie 1  -  Het Digitaal Marketingplan

Slimme vragen voor je begint
Een digitaal marketingplan bedenk of schrijf je niet, dat bouw je uit over een langere periode
Een digitaal marketingplan is een dynamisch gebeuren, dat leeft op basis van testen, meten en bijsturen

Docent: Bert Van Wassenhove

Sessie 2 -  Sterke consumenten inzichten

Consumenten in het digitale tijdperk : wie zijn ze en hoe gedragen ze zich ?
Het landschap van digitale tools voor het verzamelen van consumenten inzichten
Digitale tools versus offline tools : voor- en nadelen

Docent: Tom De Ruyck

Sessie 3 -  SoLoMoCo : Social, Local, Mobile en Commerce

Technologie : welke methoden en interfaces zijn er vandaag, en wat brengt de toekomst?
Interactie : hoe onderhou je constructieve klantenrelaties via digitale kanalen?
Store traffic : hoe breng je meer mensen naar je handelslocatie?
Strategie : hoe kader je SoLoMoCo in een groter geheel, in een digitale strategie?
In deze sessie leer je concreet hoe technologie op of rond een handelslocatie kan worden ingezet om op een zinvolle en succesvolle digitale manier contact te maken met nieuwe en bestaande klanten.

Efficiënte marketing strategieën en praktische, relevante cases van ondernemingen, die begrijpen welke kanalen en middelen het best werken, komen aanbod. De hele operatie wordt in een groter geheel van marketing en conversie strategie geplaatst, om een langdurige en winstgevende relatie op te bouwen.

Docent: Miel Van Opstal

Sessie 4 -  Digital Media landschap

Algemeen overzicht  van de digitale media: welke media, hoe deze in te schakkelen ifv je sector/business model,  zoom op elke media en zijn technische aspecten
SEO : techniek, Content Marketing, case
SEA : Adwords, BING, Display, Google Shopping, case
SOCIAL : Facebook ads, Twitter
Voorbeelden mix B2C en B2B
‘Klassieke media’ versus web: print to web, radio to web, TV to web, cases

Docent: Frederik Vermeire

Sessie 5 -  Digitale marketing, van nood tot aankoop

Digitale maturiteit: stap per stap groeien in digital marketing
Digitale evolutie en de verandering van aankoopgedrag
Customer journey: van awareness tot aankoop
Customer journey mapping: praktische oefening

Docent: Kevin Verborgh

 

Docenten

Tom De Ruyck, Managing Partner InSites Consulting

Miel Van Opstal, Business & Marketing Innovation Facilitator Wavelab

Bert Van Wassenhove, CEO Heaven Can Wait

Kevin Verborgh, Account Manager Wijs

Frederik Vermeire, Freelance SEO en online marketing specialist @ WiSEO.be

 

Tarieven

€ 975,00 excl. 21% BTW - Niet leden BAM

€ 685,00 excl. 21% BTW - Leden BAM (STIMA/IAB/BDMA)

De deelnemers ontvangen het handboek "Het digitaal marketingplan in 100 dagen" van Bert Van Wassenhove als rode draad van de opleiding.

 

Vragen of bijkomende info?

Pascale Cambie
Director BAM Learn
pascale.cambie@marketing.be of 02 234 54 03

Download de infofiche