content marketing

Develop - Content Marketing

# 5 avondsessies

Maak het vercshil, online en offline

Meteen inzetbare learnings

5 interactieve sessies

 

Hoe zet je content marketing succesvol in voor je merk ?

Uw klanten zijn vandaag veel kritischer geworden en nemen steeds meer de controle over van het marketing- & salesproces. Digital en social media spelen hierin ongetwijfeld een grote rol. De consument gaat zelf actief op zoek naar informatie, via search engines, blogs, peer to peer informatie,...

Merken kunnen met sterke en belevende content (marketing) een relevante rol spelen in het aankoopproces, zowel online als offline. Content Marketing is dan wel toegankelijk voor elke ondernemer, groot en klein, B2B en B2C, het vergt wel een gestructureerde aanpak.

Doelgroep # PROFESSIONALS

  • Je wil je expertise verdiepen in een domein waar geen merk meer omheen kan.
  • Je wil content marketing op een gestructureerde manier aanpakken.
  • Je wil leren van experten en ervaringen delen met andere professionals.
  • Je wil een eigen content marketing problematiek bespreken met andere professionals.

Wat leer je uit deze opleiding?

  • Welke content marketing doet je onderneming écht groeien?
  • Hoe schrijf je een succesvol content marketingplan?
  • De middelen en tools om de juiste doelgroep efficiënt te bereiken.
  • Hoe evalueer je jouw content marketing aanpak?
  • Hoe definieer je de distributie van je content?
  • Toepassing en distributie van goede content binnen een communicatieplan: over custom publishing, curiosity driven storytelling tot predictive content.
  • Wat is marketing automation en hoe zet je dat efficiënt in?
  • Inzicht in de verschillende marketing technologieën met focus op marketing automation, het marketing automation platform en de impact op je organisatie.
  • Inspiratie door goede (en slechte) voorbeelden van data driven context/content marketing, doorheen alle consumer touchpoints.

Docenten

Tom De Baere, Sr. Digital Strategist & Managing Partner Invisible Puppy

Koen Denolf, Managing Director, The Fat Lady

Michel Libens, Managing Partner-CEO, Propaganda

Bart Lombaerts, Head of Content Spyke

Jonas Verhaeghe, Sr. Marketing Technologist Invisible Puppy

Programma

Deze BAM opleiding bestaat uit:

  • 3 vaste sessies, gestructureerd op basis van het boek ‘Content Marketing’
  • 2 sessies te kiezen in 4 mogelijke opties.

Op die manier kan je je programma op maat samenstellen.

Keuzesessies:

Optie 1: Aan de slag met Content Marketing (07/05/2019)

OK, de theorie is nu duidelijk, de voorbeelden inspirerend, ... maar wat nu?

Hoe start ik nu met Content marketing in mijn eigen omgeving?
Wat heb ik nodig? Welke taken en rollen moet ik voorzien?
Hoe betrek ik andere afdelingen? Wat doe ik best zelf? Wat kan ik uitbesteden?
Hoe houd ik het overzicht?
Welk stappenplan kan ik volgen?

We gaan ervan uit dat je weet wat Content marketing is en wat het voor je bedrijf/organisatie kan betekenen. In deze sessie focussen we 100% op de praktische organisatie ervan.

Voorbereiding: basisopleiding Content marketing of lectuur van het boek Content Marketing, van marketeer tot uitgever (Lannoo Campus).

Optie 2: Marketing Automation (14/05/2019)
  • Marketing technologieën: de uitdagingen voor de marketer.
  • Marketing automation: wat is het en hoe in te zetten met de juiste content.
  • Overzicht van bestande systemen - Hoe kies je een systeem?  Waar kan je de nodige informatie vinden?
  • De plaats van Marketing Automation en technologie  in een marketing team en bredere organisatie.
  • De impact op korte en lange termijn. Wat zijn mogelijke veranderingen op organisatie, kennis, business impact, etc.
  • Implementatiemodellen: hoe rol je marketing automation uit en hoe lang duurt het.
  • Bouwstenen en valkuilen.
  • De driehoeksverhouding: marketing, sales en IT.
Optie 3: Content Marketing Cases (21/05/2019)

Leer van de beste. We verzamelden de beste content marketing cases die op internationale podia gelauwerd werden.

  • Voor welke uitdaging stonden ze?
  • Hoe pakten ze het aan?
  • Welke resultaten scoorden ze?

Een sessie gebouwd rond inzichten en inspiratie.

Optie 4: Future Trends in Content Marketing (28/05/2019)

Welke trends zien we in binnen content marketing, zowel klassiek als digitaal?

- Waarom werkt content marketing minder dan vroeger?

- Welke nieuwe media, formaten, tools en technologie kunnen we gebruiken om onze resultaten te verbeteren?

- Hoe ziet de toekomst er uit? En hoe kunnen we ons vandaag al aanpassen aan de toekomst?

Tarieven

BAM leden: € 980 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 1400 excl. BTW

Referatenboek: “Content marketing, van marketeer tot uitgever”, B.Lombaerts, W.Temmerman, K.Denolf, M.Libens – Lannoo Campus.

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise. Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Wens je jouw eigen programma samen te stellen? Alle sessies zijn ook te volgen als aparte sessie of in combinatie met andere sessies naar eigen keuze. Het overzicht kan je hier terugvinden.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be