Develop_Content Marketing_1300-250

Develop - Content Marketing

# 5 namiddagen

  • Maak het verschil, online en offline
  • Meteen inzetbare learnings
  • 5 interactieve sessies

Hoe zet je content marketing succesvol in voor je merk ?

De kritische consument van vandaag neemt steeds meer controle over het marketing- & salesproces. Hij zoekt naar objectieve informatie, het liefst van peers. Digitale en sociale media spelen hierin een grote rol. Via deze kanalen zoekt en vindt de consument informatie over merken en bedrijven. Content die het bedrijf zelf maakt en verspreidt, of peer to peer informatie.

Hier kan jij met sterke en belevende content(marketing) het verschil maken. Online en offline. Met de juiste aanpak voorzie je de consument via meerdere kanalen in zijn informatiebehoefte. Op een aansprekende manier die hem verbindt met jouw merk of bedrijf.

Daarom is Content Marketing belangrijk in je strategie. Maar hoe maak je een succesvol content marketingplan? Hoe waarborg je de actualiteit, consistentie en kwaliteit van online content? Hoe zet je marketing automation efficiënt in? In deze opleiding leer je hoe jij met content marketing het verschil maakt.

Wat leer je uit deze opleiding?

  • Welke content marketing doet je onderneming écht groeien?
  • Hoe schrijf je een succesvol content marketingplan?
  • Content marketing: de middelen en tools om de juiste doelgroep efficiënt te bereiken.
  • Hoe evalueer je jouw content marketing aanpak?
  • Hoe definieer je de distributie van je content?
  • Toepassing en distributie van goede content binnen een communicatieplan: over custom publishing, curiosity driven storytelling tot predictive content.
  • Wat is marketing automation en hoe zet je dat efficiënt in?
  • Inzicht in de verschillende marketing technologieën met focus op marketing automation, het marketing automation platform en de impact op je organisatie.
  • Inspiratie door goede (en slechte) voorbeelden van data driven context/content marketing, doorheen alle consumer touchpoints.

Programma

Deze BAM opleiding bestaat uit:

  • 3 vaste sessies, gestructureerd op basis van het boek ‘Content Marketing’
  • 2 sessies te kiezen in 4 mogelijke opties.

Op die manier kan je je programma op maat samenstellen.

Vaste sessies:

Sessie 1: The Power of Content (14/05/2020) 13u30-17u

  • Wat is content marketing (en wat is het niet)?
  • Waarom spreken we over content marketing?
  • Hype of fundamentele oplossing?
  • Paid/owned/earned media.
  • Content als 'asset'.
  • Hoe begin je met content marketing?
  • Content marketing strategie.
  • KPI setting.
  • Content sweet spot.
  • Je doelgroep = buyer personae.

Sessie 2: Activated Content (19/05/2020) 13u30-17u

Wat is het nut van goede content als die niet gezien wordt?

  • Distributie van je content.
  • Hoe geef je met communicatie je content een extra duw?
  • Hoe organiseer je je content intern en bij je communicatiepartners?
  • Evoluties en trends in content marketing.

Sessie 3: Het Content Marketing Business Plan (26/05/2020) 9u30-13u

  • Hoe begin je er aan: bedrijfscultuur, kennis, mensen, change management, technieken, eigen business case en road map.
  • Wat moet je doen: planning, tools, processen, metrics.

Opties

Kies 2 opties om je programma volledig samen te stellen.

Optie 1: Content Marketing Cases (02/06/2020 - 13u30-17u)

Leer van de beste. We verzamelden de beste content marketing cases die op internationale podia gelauwerd werden.

  • Voor welke uitdaging stonden ze?
  • Hoe pakten ze het aan?
  • Welke resultaten scoorden ze?

Een sessie gebouwd rond inzichten en inspiratie.

Optie 2: Storytelling (9/06/2020 - 9u30-13u)

  • Storytelling, wat is het en hoe start ik ermee?
  • Wat zijn de bouwstenen van een goed verhaal voor mijn bedrijf of product?
  • Hoe kan ik als bedrijf of marketeer inhaken op verhalen die hier en nu gebeuren?
  • Formats helpen me om herkenbare verhalen te vertellen. Hoe werkt het ook voor mijn bedrijf of product?
  • Hoe breng ik mijn verhaal visueel in beeld voor nog meer impact?

Voorbereiding: kies een onderwerp gerelateerd aan je bedrijf of product. Breng dit mee naar de workshop zodat je rond dit onderwerp je verhaal verder kan uitwerken.

Optie 3: The Role of Technology in content marketing (28/05/2020 - 13u30-17u)

Welke trends zien we in binnen content marketing, zowel klassiek als digitaal?

  • Welke trends spelen er zich vandaag af?
  • Waarom werkt content marketing minder dan vroeger?
  • Welke nieuwe media, formaten, tools en technologie kunnen we gebruiken om onze resultaten te verbeteren?
  • Hoe ziet de toekomst er uit? En hoe kunnen we ons vandaag al aanpassen aan de toekomst?

Praktijkgericht handboek

De deelnemers ontvangen het handbook: “Content marketing, van marketeer tot uitgever”, B.Lombaerts, W.Temmerman, K.Denolf, M.Libens – Lannoo Campus.

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise.

Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be