Develop_digital man update_1300-250

Develop - Digital Management Update

# 6 avonden

  • De recentste trends en hoe ermee omgaan
  • 6 sterke avonden
  • Learnings die meteen inzetbaar zijn

De invloed van recente trends op je digitale  strategie

Digitale marketing evolueert heel snel. Het digitale spectrum is uitgebreid en complex. Vandaag dwingt digitale marketing bedrijven op  een nieuwe manier te denken en te reageren.

Binnen het brede landschap van digitale marketing, selecteerden wij de belangrijkste thema’s. Up to date zijn binnen deze thema's stelt je in staat jouw afdeling en bedrijf strategisch uit te bouwen tot een optimaal en efficiënt werkende onderneming, klaar voor de toekomst.

Met een sterke selectie van toonaangevende docenten binnen de belangrijkste vakdomeinen, bieden we jou de nodige digitale bouwstenen om jezelf en jouw onderneming digital proof te maken. Zowel op korte als lange termijn.

We geven jou een overzicht van de belangrijkste trends en hun impact op ondernemingen én leren jou hoe je daar als bedrijf het beste mee omgaat.

Een basiskennis digital is verreist.

In 6 sessies leer je uit deze opleiding:

  • De recente en hot topics in digital marketing en hun impact op je digitale strategie.
  • Hoe je digitale marketing strategie uit te stippelen.
  • De laatste updates in social media.
  • Hoe KPI’s en de metingen op een gestructureerd manier aan te pakken.
  • De impact op je revenue-streams.

Programma

Sessie 1: Targeted Advertising: Programmatic, DMPS and CDPS (23/04/2020)

  • Hoe wordt een bedrijf meer data-driven?
  • Inzicht krijgen in de brug tussen de data-wereld en de marketingwereld.
  • Het verband ontdekken tussen programmatic/yielding en machine learning.
  • Big data mogelijkheden en potentieel.
  • Impact van data regulatie (o.a. GDPR) op de digitale marketing mogelijkheden.
  • Handige tips en werkwijze.

Sessie 2: Advanced SEO, Digital Advertisement & Social Advertising (1) (30/04/2020)

  • Digital advertising universum: direct buy, programmatic, affiliate, email, …
  • Campagne design: KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...
  • Optimalisatie: viewability, A/B testing, CRO, …
  • Rapportage: actionable insights, dash boards, performance, ROMI, …

Sessie 3: Advanced SEO, digital advertisement & social advertising (II) (04/05/2020)

Sessie 4: Google Analytics (12/05/2020)

2 op de 3 bedrijven in België heeft Google Analytics geïnstalleerd op zijn website. Vroeg of laat duik je dus in de cijfers om jouw vragen, of die van collega’s, op te lossen. Laat je daarbij niet overweldigen door de vele beschikbare rapporten.

Met een degelijk inzicht in de basics van Google Analytics geraak je al een heel stuk verder en kan je o.a. je marketingcommunicatie bijsturen.

  • Hoe verzamelt Google Analytics gegevens?
  • Betekenis en uitleg van de belangrijkste statistieken.
  • Rapportage.
  • Wegwijs in beoordeling van sites en traffic naar sites.

Sessie 5: Digital KPI's, Metrics & Dashboarding (28/05/2020)

Hoe kan je data presenteren om mensen te overtuigen en tot actie aan te zetten? Hoe kan je het oppikken en voorstellen van data automatiseren zodat je meer tijd vrij maakt voor wat echt belangrijk is?

  • Hoe definieer ik werkbare KPI’s?
  • Hoe koppel ik de juiste metrics aan deze KPI’s?
  • Hoe zet ik verzamelde data om in actionable data?
  • Welke data visualisatie best practices kunnen mij vooruit helpen?
  • Dashboarding tools die kunnen helpen bij het automatiseren van rapportages

Sessie 6: Digital (Ecosystem) Transformation (04/06/2020)

Strategie in turbulente tijden

Digitalisering heeft een veel fundamentelere impact op bedrijven dan wat de verschillende digitale marketing instrumenten en technieken ons soms doen geloven.  Soms is de impact zo fundamenteel dat het voortbestaan van het bedrijf, of een deel ervan, op het spel staat.  Hoe weet u of uw bedrijf klaar is voor digitale transformatie?  Hoe kan je een (marketing) strategie ontwikkelen als de context razendsnel verandert?  Helaas bestaan er hiervoor geen pasklare antwoorden of oplossingen.  Aan de hand van een reële case moeten de deelnemers nadenken over concrete situaties en hiervoor oplossingen bedenken en presenteren.  Er wordt hiervoor in kleinere groepen gewerkt.

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise.

Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be