Develop_digital media comm_postponed

Develop - Digital Media Communication

Deze opleiding zal verplaatst worden naar het tweede semester 2020. De nieuw data zullen eind juni beschikbaar zijn.

Indien u toch interesse heeft nu al een sessie te volgen, worden volgende sessies nog dit semester à la carte voorgesteld in Virtual Classroom: Digital Media Planning (12/05/2020) en Digital Touchpoints & Campaign Objectives (19/05/2020)

 

# 5 namiddagsessies – NL/FR

  • Aandacht voor actuele thema’s
  • Meteen inzetbare learnings
  • Duidelijk stappenplan

Wat hoort bij een succesvol digital mediaplan?

Kennis van tools en trends vormt de input voor jouw digitale mediaplan. Je krijgt in deze opleiding een gestructureerd overzicht van digitale communicatie en de digitale mediawereld. Hierbij focussen we op brandende actuele thema’s die je leert toepassen in jouw dagelijkse praktijk.

Wil je als marketing professional verder groeien in de digitale wereld? Deze opleiding helpt je om je digitale communicatiestrategie succesvol te implementeren. Daarbij doe je inspiratie op uit concrete voorbeelden. Ook ga je aan de slag met oefeningen, in groep en individueel, zodat je de kennis en vaardigheden direct op je persoonlijke situatie kunt toepassen.

In 5 sessies leer je uit deze opleiding:

  • Een overzicht van de digitale media en hoe deze gebruiken in jouw digitale communicatie strategie succesvol te implementeren.
  • Hoe de digital touch points te definiëren en specifiek te meten?
  • De verschillende stappen van een goede briefing.
  • Hoe KPI’s en de metings op te stellen.
  • Hoe de impact op jouw merk én business te definiëren.
  • Hoe het creatief proces te integreren.
  • Hoe de KPI’s vast te leggen, een dashboard op te stellen en een campagne te evalueren.

Programma

Sessie 1: Media Landscape - Le processus créatif (FR) (28/04/2020)

  1. Digital Strategy
  • Customer journey
  • Design thinking au travers du Digital Marketing Canvas
  1. Insights collection
  • Value proposition
  • Design thinking au travers du Value Proposition Canvas
  1. Content strategy

Sessie 2: Comment donner un bon briefing (FR) (05/05/2020)

  • De la stratégie à la tactique.
  • Les étapes d’un bon briefing.
  • Excercices pratiques.
  • Exemples

Sessie 3: Digital Media Planning (NL) (12/05/2020)

  • Integration of digital in the communication mix.
  • Digital planning, essential concepts.
  • Traditional vs. automated.
  • Data planning.

Sessie 4: Digital Touchpoints & Campaign Objectives (FR) (19/05/2020)

  • Définition et typologie des objectifs médias. Les 3 principaux objectifs digitaux et leurs KPI’s.
  • Buying cycle & problématique du cross device.
  • Digital touch points : les grands piliers tactiques et leurs KPI’s spécifiques.
  • Tactique et mise en place à partir des 3 principaux objectifs :
    • attentes par rapport au plan
    • optimisation du plan
    • attentes en terme de reporting

Sessie 5: Digital KPI's (NL) (26/05/2020)

  • Waarom kliks en impressies niet volstaan
  • Waarom harde conversies niet volstaan
  • Impact van optimaliseren op de verkeerde KPIs
  • KPIs vastleggen in functie van de customer journey
  • Van output KPI naar in-process KPI
  • Dashboarding best practices: ken je stakeholder.
  • Digitale KPI maturiteit

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise. Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be