BAM_education_prod_1862x500

Opleiding - Product Management Fundamentals

Data van de sessies: 10 & 17 november 2022

Uur: 09u30 - 17u00

Locatie: IBM - Bourgetlaan 42, 1130 Brussel

Prijs:

BAM Leden: € 800 excl. BTW

BAM Niet-leden / Friend of BAM: € 1150 excl. BTW

# 2 dagen

De Product manager, intrapreneur die behoeften en trends vertaalt naar unieke waardeproposities en oplossingen onder de vorm van producten, services en experiences.

Strateeg die een inspirerende visie samen met cross functionele teams in realiteit kan omzetten aan de hand van een duidelijk product plan.

Praktijk gericht met de essentiële theorie, praktische tools, concrete cases en voorbeelden gebaseerd op praktijkervaring.

Learning Outcomes

  • Wat is de rol van de Product Manager in een bedrijf en hoe vul je die succesvol in ?
  • Wat zijn de basis concepten die een Product Manager moet kennen ?
  • Wat is een Productstrategie en hoe vertaal je die in een operationeel Product Plan waarmee je innovatie-renovatie-activatie projecten aanstuurt ?
  • Welke KPI’s volg je om de vooruitgang te meten ?

Programma

  • Dag 1 - Basis concepten in product management - 10/11/2022 (09u30 - 17u00)
    • De product manager als chef d’orchestre en intrapreneur. Oorsprong en evolutie van de functie, nieuwe uitdagingen en Meaningful Marketing.
    • Het uitgebreide product in de ervaringseconomie: product – services – experiences.
    • Hoe een unieke waardepropositie bouwen vertrekkend van klant_ en consumentenbehoeften
    • De product levenscyclus en hoe die te gebruiken om de juiste marketing activiteiten te ontplooien.
    • Koopprocessen en de impakt op de marketing mix.

     

     

  • Dag 2 - Product strategie en visie als vertrekpunt om succesvolle producten te bouwen - 17/11/2022 (09u30 - 17u00)
    • Hoe bouw je een visie en strategie ? Wat zijn de componenten ?
    • Relevante marktinzichten en Meaningful Marketing als het startpunt voor succesvolle strategiëen.
    • De kernvragen die een sterke strategie invult.
    • Hoe een product plan bouwen als kompas voor alle innovatie-renovatie-aktivatie projecten.
    • De juiste interne en externe KPI’s kiezen om je vooruitgang te meten.

2 live dagen, in classroom.
Interactieve sessies waarbij de theorie toegepast wordt aan de hand van cases en oefeningen.
De presentatie slides zijn in het engels, de opleiding wordt in het nederlands gegeven.
Indien er een belangrijke groep niet-nederlandstaligen zijn wordt de opleiding in het engels gegeven. Alle deelnemers kunnen tussenbeide komen in hun eigen taal – Nl/Fr/Eng.

 

Indien u nog geen lid bent van BAM, kunt u met deze registratie een gratis lidmaatschap als Friend of BAM verkrijgen. Hier vindt u meer informatie over de voordelen van het lidmaatschap.

VRAGEN OVER DEZE OPLEIDING?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Irene Personne - BAM Education

+32 478 78 13 43 - irene.personne@marketing.be