BAM_education_innovatie_1862x500

Opleiding - Product Marketing: Innovatie & Renovatie

Data van de sessies: 14 & 28 mei 2024

Uur: 09u30 - 17u00

Locatie: Media Arena, Zone1 Research Park 30 - 1731 Asse

Prijs:

BAM Leden: € 995 excl. BTW

BAM Niet-leden / Friend of BAM: € 1250 excl. BTW

# 2 sessies van 1 dag elk – live sessies

Innovatie en renovatie als bouwstenen voor een robuust productportfolio.
Praktijkgericht met de essentiële theorie, concrete voorbeelden, handige tools en stappenplannen om van theorie naar praktijk te gaan.

Learning outcomes

  • Je begrijpt wat “renovatie” en “innovatie” inhouden en waarom beiden onontbeerlijk zijn in de
    uitbouw van een gezond en sustainable productportfolio,
  • Je leert hoe het innovatie- en renovatieproces verloopt en wat de elementen zijn voor een
    succesvolle aanpak,
  • Je kan de innovatie- en renovatieaanpak in je bedrijf opstarten of verbeteren met de tools, kennis
    en inzichten die je gekregen hebt tijdens de training.

Programma

  • Dag 1 - Innovatie - 14/05/2024 (09u30 - 17u00)
    • Introductie
      • De slaagpercentages van nieuwe producten zijn erg laag. Waarom? Wat kan je er aan doen?
    • Basisbegrippen
      • Innovatie en de uitgebreide waardepropositie
      • Soorten innovaties: van blue ocean tot breakthrough en line extensions – met inbegrip van voorbeelden van de verschillende soorten
      • Een evenwichtig innovatieportfolio opbouwen
    • Innovatie in context
      • Waarom innoveren?
      • Meaningful marketing en markttrends
      • De productstrategie en innovatieobjectieven
    • Innovatie in de praktijk
      • Het innovatieproces:
        • “Stage en Gate” versus “Lean”
        • Ideation als vertrekpunt: hoe ideeën genereren en screenen
        • De 5 fasen van het S&G-proces in detail, met de nodige tools, templates en methodes.
      • Werken met teams in een projectmatige aanpak
      • Hoe een innovatiecultuur stimuleren in een bedrijf?
      • Stappenplan om van theorie naar praktijk te gaan
    • KPI’s om het innovatieproces op te volgen

     

     

  • Dag 2 - Renovatie - 28/05/2024 (09u30 - 17u00)
    • Introductie
      • Voorbeelden van geslaagde renovaties
    • Basisbegrippen
      • Waarom renovatie?
      • Renovatie in de product lifecycle
      • Renovatie en de uitgebreide waardepropositie
    • Renovatie in context
      • Renoveren om in lijn te zijn met Meaningful marketing en markttrends
      • De productstrategie en renovatieobjectieven
      • Renovatie en Innovatie in evenwicht
    • Renovatie in de praktijk
      • Welke producten selecteren om te renoveren?
      • De consumer experience, benchmarking en sterkten/zwakten analyse
      • Het Renovatieproces - vertrekkend van Stage en Gate
      • Hoe intern voldoende focus op renovatie krijgen?
      • Stappenplan om van theorie naar praktijk te gaan
    • KPI’s om het renovatieproces op te volgen

 

Interactieve sessies waarbij de theorie toegepast wordt aan de hand van cases en oefeningen.
De presentatieslides zijn in het Engels, de opleiding wordt in het Nederlands gegeven. Indien er een belangrijke groep niet-Nederlandstaligen zijn wordt de opleiding in het Engels gegeven. Alle deelnemers kunnen tussenbeide komen in hun eigen taal – Nl/Fr/Eng.

Indien u nog geen lid bent van BAM, kunt u met deze registratie een gratis lidmaatschap als Friend of BAM verkrijgen. Hier vindt u meer informatie over de voordelen van het lidmaatschap.

 

Vragen of meer informatie nodig?

Nathalie Prieto

Contacteer Nathalie Prieto, Event manager. 

+32 472 10 20 85 - nathalie.prieto@marketing.be