Hoe een marketing strategie in een business model verwerken_1300-250

Sessie - Hoe een marketingstrategie in een business model verwerken

# 1 sessie

Hoe kan je op een werkbare manier de marketingstrategie in cijfers vertalen?

Op welke manier kan je marketing ‘denken en doen’ berekenen?

PROGRAMMA

In deze sessie leer je hoe een marketing/businessmodel te bouwen en de validiteit/betrouwbaarheid van het model te testen/evalueren/...

Er wordt gewerkt op het aanbrengen van model-validatie aan de hand van rekenbladinstrumenten zoals: Goal seeker, Data tabellen, Solver, Sensitiviteitsanalyse.

  • Van data naar een werkbaar marketing business model
  • Nut en doel van een marketing model (scorecard)
  • Hoe een marketing/business model opbouwen?
  • Met behulp van rekenbladapplicaties marketing efficiëntie en effectiviteit meten en opvolgen.
  • Marketing payback modellen toegelicht.

DOCENT

Penelope Schoutteet, Researcher Vrije Universiteit Brussel

Doelgroep # DEVELOP

Voor professionals met een interesse in marketingstrategie, business modelling en data-analyse.

Tarieven

BAM leden: € 245 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 350 excl. BTW

Je wenst je competenties verder uit te diepen?

Deze sessie maakt deel uit van de opleiding Marketing Management Update. Of stel je eigen programma samen: bekijk de verschillende sessies à la carte.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be