a la carte_co creation lab1300-250

The Co-Creation Lab - Design in Digital Times

# workshop

 

BAM presenteert « the co-creation lab ».

De beste manier om te leren, is te leren van elkaar.

We kennen allemaal wel het enthousiaste gevoel na het horen van een inspirerende marketing case, maar de verworven inzichten toepassen in je eigen realiteit is vaak minder evident.

Daarom lanceert BAM het co-creation lab.

Een werksessie waarbij marketeers, docenten, communicatie en agency professionals zich over één topic buigen om samen oplossingen formuleren. Vier uur actief meedenken, debatteren en uitwisselen in plaats van enkel passief te luisteren.

Het thema van het eerste co-creation lab:

Design in digital times.

We evolueren naar een holistische visie op design, waarbij de beleving van klanten en mensen centraal staat. Een wereld waarin merken on- en offline dezelfde taal spreken, zodat de ‘tone of voice’ niet gewoon een omschrijving is op papier, maar op een consistente manier tot leven komt in alle acties en over alle touchpoints heen.

Merken moeten hun design sneller dan ooit aanpassen  aan de vele evoluties in onze huidige maatschappij. Design wordt steeds meer digital first beleefd. Wat betekent dat voor de toekomst van het klassieke brand design?

Voor wie

Het « co-creation lab » is open voor iedereen die zijn of haar visie op design wil delen. Het maakt niet uit welke achtergrond je hebt : van docent, tot marcom expert of design specialist (digital design, graphic design, service design, brand design, retail of experience design). De enige voorwaarde is dat je bereid bent om uit te wisselen, te leren van anderen en je blik op design te verruimen. We mikken op een bonte mix van maximaal 25 marketeers, communicatie-specialisten of designers.

De deelnemers worden ingedeeld in 2 groepen, om de interactie en de dynamiek te verhogen en de blik te verbreden. Iedereen drukt zich uit in z’n eigen taal in het « co-creation lab », dat kan Frans, Nederlands of Engels zijn.

Coaches – workshop animators

  • Davy Casas Mancin: Concept and Retail designer

    Davy heeft een holistische kijk op design. Meer dan 10 jaar was hij managing Director bij Puresang in Barcelona, waar hij voornamelijk retail and interior design concepten neerzette. Hij werkte bij TooManyAgencies en ontwikkelde voor JBC tal van innoverende retailconcepten.

  • Michael Liekens : Head of Amplify Strategie

    Michael is bij Strategie verantwoordelijk voor het creatieve team, de digitale strategie en de digitale productie.
    Hij zet de gebruiker centraal en is gedreven om merken een betekenisvolle rol te laten spelen in het leven van de klanten, op de voor hen relevante kanalen.

  • Vanessa Bascle Barbosa : Group Account Director Strategie Frankrijk

    Vanessa heeft een achtergrond in merkmanagement en biedt strategische ondersteuning voor merken in hun verbale en visuele expressie. Ze was 6 jaar lang  verantwoordelijk voor de merk en touchpoint strategie van Nespresso Global.

Wat mag je verwachten van het co-creation lab ?

  • Een holistische kijk op design in digitale tijden
  • Een interessante confrontatie en uitwisseling tussen diverse perspectieven
  • Een co-creatieve ervaring, waarbij er effectief wordt samengewerkt
  • Een verbreding van je visie op design
  • Een verbreding van je netwerk

Tarieven

BAM leden & Strategie Agency klanten: € 210 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 300 excl. BTW

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be