Discover_marketing basics_virtual classroom

Discover - Marketing Basics

# 4 sessies in virtual classroom

Basiskennis

Een praktijkgericht routeplan

Meteen inzetbare learnings

Het volstaat niet om in één enkel onderdeel van marketing te excelleren. Steeds meer moet de marketeer de volledige toolbox van het marketing denken en doen beheersen. Dit programma richt zich tot niet-marketeers die de basisconcepten van marketing willen verwerven en toepassen.

Ook marketeers die doorgroeien van bv. een communicatiefunctie naar marketing management, of commerciële medewerkers (zoals sales managers, account managers, communicatiemanagers, productmanagers, online communicatie verantwoordelijken...) die marketingtaken opnemen, verruimen met dit programma hun competenties.

Deze virtuele editie is een aangepast programma om snel en efficiënt de essenties van marketing 3.0 te verwerven. Het bestaat uit 4 inspirerende online sessies die via Zoom georganiseerd worden om uw beschikbare werktijd minimaal te belasten.

Je leert uit deze opleiding:

  • Wat is “marketing”?
  • Een praktijkgericht routeplan om actuele marketinginzichten toe te passen.
  • Welke best practices in marketing, communicatie en sales kunnen inspireren?
  • Je maakt kennis met de essentiële commerciële (marketing, sales, communicatie) begrippen en concepten.
  • Wat is de toegevoegde waarde van online marketing instrumenten.
  • Je leert de concepten op een competente manier vertalen naar je bedrijfspraktijk.

Programma

Sessie 1 : ACTUELE ESSENTIES VAN MARKETING – donderdag 4/06/2020

  • Klant- en Marktgericht ondernemen als drijvende kracht en inspiratiebron.
  • Waarde kiezen: wat is een goeie ‘waarde propositie’?
  • De marketing waardeketen: een ‘marketing denken en doen’ –stappenplan.
  • Marketing 3.0: marketing essenties ‘remastered’.

Sessie 2 : Waarde verschaffen: de marketing-mix – dinsdag 9/06/2020

  • Een Waardepropositie vermarkten: go-to-market
  • Marketing strategie: een caleidoscopisch overzicht.
  • De marketingmix: van 4P’s naar 4 C’s.
  • Recente inzichten in product management, prijszetting, distributiestrategie.

Sessie 3 : Waarde communiceren: de communicatie-mix – donderdag 11/06/2020

  • De communicatie-mix uitgediept.
  • Het communicatieproces ‘remastered’: advertising, brand activation, sales, ...
  • Hoe een communicatieplan opstellen.
  • Digitale marketingcommunicatie ‘revisited’.

Sessie 4 : Waarde implementeren: het marketingplan – dinsdag 16/06/2020

  • Waarom een marketingplan uitwerken?
  • Stappenplan voor een adequate marketingplanning.
  • Implementatie van het marketingplan: tips & tricks.
  • Heb je een marketingbrein? Welke competenties heeft een marketeer?

Tijdens de opleiding wordt een reflectiesjabloon aangereikt om de besproken thema’s in de dagdagelijkse werkpraktijk te situeren en op zoek te gaan naar concrete toepassingen en adviezen.

Sessie 1 kan ook apart gevolgd worden. Inschrijving via deze link.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be