Marketing Basics

Formation Initiate - Marketing Basics (NL)

Cette formation est donnée en néerlandais.

# 5 avondsessies + e-learning + persoonlijke feedback

> Voor beginnende marketeers
> Meteen inzetbare learnings
> Persoonlijke assessment & feedback

Je wilt begrijpen hoe marketing je business positief kan beïnvloeden?

Dit programma richt zich tot personen die interesse hebben in marketing, maar geen specifieke marketing opleiding genoten. Professionals dus, die de basics willen begrijpen en die willen bijleren over hoe marketing kan bijdragen tot goed ondernemen.

Doelgroep # INITIATE

  • Je bent geen marketeer en je wil begrijpen hoe marketing je business positief kan beïnvloeden.
  • Je wil binnen je organisate doorgroeien naar een marketingfunctie.
  • Je bent recent aangesteld als marketing verantwoordelijke.
  • Je wil je basiskennis een grondige update geven. 

Je leert uit deze opleiding:

  • Wat is “marketing”?
  • Hoe wordt een onderneming markt- en klantgericht?
  • Welke best practices in marketing, communicatie en sales kunnen inspireren?
  • Welke zijn de recente inzichten in marketing?
  • Hoe doe je bedrijf of organisatie meer klant- en marktgericht ondernemen?
  • Je maakt kennis met de essentiële commerciële (marketing, sales, communicatie) begrippen en concepten.
  • Je begrijpt hoe deze begrippen en concepten worden vandaag toegepast in marketing.
  • Je leert de concepten op een competente manier vertalen naar je bedrijfspraktijk.
  • Je kunt nadenken over een marketingvraagstuk uit de persoonlijke werkpraktijk en dit aftoetsen, nog tijdens het opleidingstraject!

Programmaleider & docent

Johan Vanhaverbeke, Partner Pulvinar_Bedrijfsstrategie & Marketing Management Expertise, Docent KULeuven/Campus Brussel, Adviseur BAM=Learn.

Programma

*5 workshop sessies

*4 E-LEARNING SESSIES

Het BAM=LEARN e-learningplatform biedt je de kans om op eigen tempo het marketingvakgebied grondig te bestuderen.

Op het platform vind je online lessessies en krijg je de mogelijkheid om de verworven kennis te toetsen en toe te passen.

Dit maakt dat je op een zeer persoonlijke manier kunt studeren met praktijkgerichte kennis én inzichten.

e-learning sessie 1

Marktanalyse

*Hoe een markt omschrijven en analyseren?
*Segmenteren en positioneren.
*Marktanalyse.

e-learning sessie 2

Consumentengedrag

*De customer journey.
*Behoeften, motivatie, koopgedrag.

e-learning sessie 3

Digitale marketing

*Opstellen van een digitaal marketingplan.
*Het REAN-model.
*Online communicatie-instrumenten.

e-learning sessie 4

*Marketingplanning 

*Stappenplan voor het opstellen van een adequaat marketingplan.

Tarieven

BAM Niet-leden: € 1.450 (excl. 21% BTW)

BAM Leden: € 1.015 (excl. 21% BTW)

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be