BBDO85141899_GoudenVeer2018_GoudenVeer-20steEditie_LinkedinMasterClass1200x627px

De Gouden Veer Masterclass "van storytelling tot storyselling"

Deze opleiding wordt Endorsed by BAM.

Storytelling is in. Of beter gezegd: storytelling is nooit out geweest. Wij, homo sapiens, geven al sinds de prehistorie langs deze weg informatie door aan de volgende generaties. Zo nestelde storytelling zich in de genen van de mens.

Daarom is verhalen vertellen een heel natuurlijke – en dus effectieve – manier om je boodschap te brengen. De techniek werkt voor iedereen. Voor Apple, Nike en Walt Disney, voor de kruidenier om de hoek en voor jou, wanneer je op Facebook een foto post van je ontbijt. Want ook dan doe je aan storytelling.

Maar hoe zorg je ervoor dat het niet blijft bij een verhaaltje? Hoe kluister je de lezer niet alleen vast aan je boodschap, maar doe je hem ook in actie schieten? Hoe laat je hem je ontbijt liken, je post delen, meer informatie vragen of je product kopen?

Dat leer je in deze Gouden Veer Masterclass, “van storytelling naar storyselling”. Je leert hier méér dan een goed verhaal bedenken. Je leert in je boodschap ook technieken verwerken die je lezer doen reageren. Zodat je kan eindigen met “en ze leefden nog lang en gelukkig, en kregen vele reacties”.

Doelgroep

Elke marketing- en communicatieprofessional op zoek naar

- meer likes, shares, clicks, respons en reacties op zijn online en offline teksten

- meer sympathie voor zijn product, klant, merk of ego

Docenten

Henny van Gerwen is sinds 1 januari copywriter en eigenaar van Van Gerwen & Vader na een lange loopbaan bij BBDO. Hij werd won de Gouden Veer voor een brief die ... verzekeringen deed verkopen. Voor campagnes voor merken als Electrabel, KBC en Telenet stond hij bij de DMA Echo Awards op het podium. Henny geeft regelmatig copyworkshops en trainingen. Voor UBA Belgium verzorgt hij de opleiding ‘Customerproof Copy’, voor AP Hogeschool werkt hij met studenten aan échte campagnes. Hij is sinds jaar en dag medeorganisator van de Gouden Veer Copycursus en nu van de Gouden Veer Masterclass.

Johan Verest is al copywriter sinds het einde van zijn legerdienst, in het jaar waarin de dieren stopten met praten. Tijdens deze kwarteeuw won hij onder meer de Cannes Lions Grand Prix, driemaal de Gouden Veer voor de beste verkoopbrief en achtmaal een John Caples Award te New York, waaronder de hoofdprijs, the “Best of Show”. Johan was en is ook gastdocent bij de Universiteit Antwerpen, de Plantijn Hogeschool, de Sint-Lucas Kunstacademie, de Katholieke Universiteit Leuven, de Erasmus Hogeschool, HoWest, het DM Institute en de Vlerick School voor Management. Daarnaast geeft Johan ook workshops over copywriting en storytelling bij bedrijven, en organiseert hij de Gouden Veer Copycursus en de Gouden Veer Masterclass.

Wat leer je uit deze workshop

  • Je kent de 6 criteria waaraan je story moet voldoen.
  • Je kan een story vinden die de aandacht trekt van een doelgroep die nog 101 andere stories te lezen heeft.
  • Je weet hoe je van die story een rode draad maakt doorheen je hele tekst.
  • Je laat je doelgroep reageren op je story.

Tarieven

BAM niet-leden: € 1.595 (excl. 21% btw)

BAM leden: € 1.495 (excl. 21% btw)

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be