retail marketingplanning in de praktijk

Masterclass - Retail marketingplanning in de praktijk

Deze masterclass, georganiseerd door Husky Maketing Planner, wordt Endorsed By BAM.

#masterclass

Retail marketeers werken in een dynamische en hyperconcurrentiële omgeving waarbinnen constant strategische en operationele keuzes gemaakt worden. Dat zet druk op het marketingteam en vereist - meer dan ooit - een planmatige aanpak. De kwaliteit van het strategisch marketingplan en de operationele marketingplanning heeft een ontzettende invloed op de marketingresultaten, bewijst marketingstrateeg Peter Desmyttere in deze masterclass.

In één dag en in 7 stappen schetst hij de bouwstenen van een modern retail marketingplan en verrijkt de cursus met tal van praktijkvoorbeelden.

Doelgroep

Deze workshop richt zich exclusief tot retail marketeers: marketing planners, digital marketeers, trade marketeers, retail marketing managers, category managers, marketing directors, …

Docent

Peter Desmyttere is een marketeer met meer dan 20 jaar ervaring in marketingplanning. Hij begeleidt marketing teams in verschillende sectoren bij het professionaliseren van hun planning processen. Binnen de retailsector is hij een veelgevraagd adviseur, spreker en docent met een bijzondere visie op de manier waarop retail marketeers hun marketingplan minder vanuit de kanalen maar meer vanuit de klant dienen te sturen om beter aan te sluiten op de omnichannel consument. Peter is tevens één van de founders van Husky Marketing Planner, een digitale marketingplanner die 100% op maat van marketing teams is gemaakt.

Wat leer je uit deze workshop

  • Welke componenten thuishoren in een modern retail marketingplan.
  • Hoe je binnen het retail marketingteam over de zogenaamde ‘marketing silo’s’ heen kunt plannen (bv. hoe maak je de planning van het social team ook inzichtelijk voor het CRM-team of het promoteam).
  • Hoe je door slimme tagging een uitgebreid marketingplan snel kunt filteren (bv. voor trade marketing).
  • Hoe je de marketingplanning verrijkt met taken, budgetten, KPI’s en notities.
    Waarom workflows, processen en procedures best inzichtelijk worden vanuit het marketingplan.
  • Hoe je rapportering naar management, leveranciers of stakeholders opzet vanuit het marketingplan een up-to-date overzicht van alle relevante digitale tools voor marketing planning.

Tarieven

BAM Leden: € 405 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 495 excl. BTW

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be