marketing automation

Workshop - Marketing Automation

Hoe marketing automation en gerelateerde technologie succesvol implementeren en integreren in jouw organisatie. En nog belangrijker ‘jouw team’.

Marketing Automation kan een stevig impact hebben op je organisatie en de aanleiding zijn tot een belangrijk change proces. Dit proces kan vele gezichten hebben en een positieve impact.

Het gaat hierbij over verandering doorheen technologie. Mogelijkheden bieden aan je team en organisatie. Dit kan gaan van persoonlijker om te springen met je klanten tot marketing een aantoonbare impact te laten hebben op de business.

Deze workshop richt zich naar marketing professionals die willen weten hoe Marketing Automation te implementeren en wat dit voor hun organisatie kan betekenen.

Na de volledige selectieprocedure, hoe pak je de Marketing Automation ‘roll out’ het beste aan?

Hoe zit het met de implementatie van het platform naar de marketing team?

Beschikken de marketeers en de marketing teams over de juiste kennis niveau en vaardigheden?

Doelgroep

  • Marketing Managers, Project Managers, Team Leaders,...
  • Je wil je expertise in Marketing Automation uitbreiden.
  • Je wil leren hoe je eigen implementatie aan te pakken.
  • Je wil leren van experten en ervaringen delen met andere professionals.

Docent

Jonas Verhaeghe, Sr. Marketing Technologist Invisible Puppy

U LEERT UIT DEZE OPLEIDING

  • De impact van marketing automation op je organisatie en de nodige skills.
  • Hoe de marketing afdeling en bedrijf organiseren.
  • Een overzicht van implementatiemodellen.
  • Je eigen model, doelstellingen en planning bepalen

WORKSHOP PROGRAMMA

  • De plaats van Marketing Automation en technologie  in een marketing team en bredere organisatie. 
  • De impact op korte en lange termijn: wat zijn mogelijke veranderingen op organisatie, kennis, business impact, etc. 
  • Hoe bouw je een business case. 
  • Implementatiemodellen: hoe rol je Marketing Automation uit en hoe lang duurt het. 
  • De eerste stappen: waar focus je op en hoe maak je keuzes? 
  • Bouwstenen en valkuilen. 
  • De structuur van je marketing team: welke kennis en vaardigheden heb je nodig.
  • De driehoeksverhouding: Marketing, Sales en IT.
  • Wat je als marketeer kan leren van IT
  • Marketing stuurt sales aan?
  • Marketing Automation is niet alleen: het uitbouwen van een marketing technologie stack.
  • Wat is een MarTech stack.
  • Hoe stel je zelf één samen.

Tarieven

BAM Niet-leden: € 245 (excl. 21% TVA)

BAM Leden: € 150 (excl. 21% TVA)

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise.

Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be