Promotie om de koopkracht van de Belgen te redden
Een crisis die nog niet echt voorbij is, stijgende energieprijzen, de gevolgen van de oorlog in Oekraïne ... De inflatie bereikt in het hele land recordniveaus. Om de crisis te bestrijden en hun koopkracht te behouden, hebben de Belgen een oplossing gevonden: ze jagen op promoties en veranderen hun consumptiegewoonten. Hoe kan een merk in deze context zijn zichtbaarheid vergroten en aantrekkelijke aanbiedingen voor de consument in de kijker zetten? Dat is precies de expertise die Carrefour Links biedt.
Tomaten zijn nu 30% duurder dan vroeger, idem voor pasta ... En het lijstje gaat door. Om maar te zeggen dat het winkelmandje van gezinnen veel duurder is dan een jaar geleden. Consumenten willen zichzelf echter niets ontzeggen en blijven genieten van hun favoriete producten. Prijzen en producten vergelijken, is dagelijkse routine geworden. Consumenten zijn op zoek naar goedkopere producten en interessante promoties. Maar die moeten wel eerst in hun inbox, brievenbus, op hun smartphone of kasticket geraken.
Dit is waar Carrefour Links komt kijken en waardevolle hulp biedt aan adverteerders die hun doelpubliek zo efficiënt mogelijk willen bereiken. Met andere woorden: de shopper beïnvloeden in zijn of haar aankoopparcours, door de zichtbaarheid van het merk te vergroten en relevante promoties aan te bieden aan shoppers die worden getarget op basis van hun koopgedrag. Carrefour Links bundelt alle oplossingen op het vlak van klantenkennis, activatie van retailmedia en prestatiemeting. Door klantengegevens te verzamelen via de Carrefour Bonus Card, de getrouwheidskaart, helpt Carrefour Links zijn partners de verwachtingen van de klanten beter te kennen, aangepaste marketingcampagnes te voeren op alle touchpoints (web, app, instore, papieren mailings, enz.) en de reële impact ervan te meten, van de zichtbaarheid tot de gerealiseerde verkoopcijfers. De oplossingen van Carrefour Links zijn talrijk en stellen adverteerders in staat zich te onderscheiden en hun verkoop te ontwikkelen, ondanks de aanhoudende crisis.
Dankzij de oplossingen van Carrefour Links onderhouden merken de relatie met hun klanten en voorkomen ze dat die op andere producten overschakelen. Ze genereren ook groei door nieuwe consumenten te werven via relevante en doeltreffende marketingcampagnes.
Meer weten? Contacteer Carrefour Links.
1 https://www.lesoir.be/438809/article/2022-04-27/carrefour-colruyt-delhaize-les-prix-dans-les-supermarches-ont-augmente-de-6-en