Belgium's New Brand of the Year 2018: Stem nu!

 

Nog 5 jonge merken in de running ! Breng je stem uit tussen 13/11 en 24/11

BAM, de Belgian Association of Marketing organiseert in samenwerking met De Tijd en L’Echo voor de 4de keer de award “Belgium's New Brand of the Year 2018”. De wedstrijdjury wordt vanaf deze editie voorgezeten door een nieuwe juryvoorzitter.

 

Na het bestuderen van een 30tal kandidaturen, heeft de jury 5 merken weerhouden voor de editie 2018. De geselecteerde kandidaten worden momenteel uitgenodigd om hun case voor de jury te komen presenteren.

Dit jaar gebeurde er ook een voorzitterswissel: Marc Michiels, algemeen directeur van Kom Op Tegen Kanker en gewezen CEO bij Saatchi & Saatchi is voorzitter geweest van deze jury sinds de oprichting van deze award in 2015. De nieuwe voorzitter is vanaf deze editie Patrick De Pelsmacker, gewoon hoogleraar marketing verbonden aan het marketingdepartement van de faculteit Bedrijfswetenschappen en economie aan de Universiteit Antwerpen en tevens auteur van verschillende marketingboeken.

De laureaat wordt eind november verkozen op basis van publiekstemming (30% van de stemmen) samen met de keuze van de jury (70%). De publiekstemming zal verlopen via de website van De Tijd van 13/11 tot 24/11.

De bekendmaking van de winnaar gebeurt tijdens het Marketing Congres op 6 en 7 december 2018 in Brussel Expo. Indien u de award uitreiking wenst bij te wonen, kan dit via een persoonlijke registratie voor het marketing congres.

Het publiek kan een stem uitbrengen van 13 tot 24 november via de website van De Tijd: www.tijd.be/bnb18 

 

Hierbij de 5 genomineerden in alfabetische volgorde: 

Drivity www.drivity.eu

Drivity werd gelanceerd in 2016 en is een aanbieder van een concept waarbij telematica (of hardware) en software wordt gebruikt om het rijgedrag van chauffeurs van interne transportmiddelen in kaart te brengen.

Gemini www.gemini-official.com

Gemini werd gelanceerd in 2013 en richt zich exclusief naar een mannelijk publiek. Gemini produceert "Handmade in Belgium" armbanden en covers voor iPhones/iPads uit natuursteen.

Manhattn’s www.manhattns.com

Manhattn’s experience werd opgestart in 2014. Bij Manhattn’s gaat het niet enkel over burgers maar over een uistap naar Manhatten - New York.

Trooper www.trooper.be

Trooper, gestart in 2016, is naast een snel groeiend online shop platform vooral een netwerk van verenigingen. Gemiddeld 5% van je aankoop vloeit terug naar jouw vereniging

Wooclap www.wooclap.com

Wooclap werd gelanceerd in 2015 en verovert in snelle vaart hogescholen en universiteiten. Op een innovatieve wijze wordt de interactie met de studenten tijdens de lessen gestimuleerd. 

Belgium's New Brand of the Year

Over de Award Belgium’s New Brand of the Year

Belgium’s New Brand of the Year is een concept en organisatie van de BAM Expert Hub Branding in samenwerking met De Tijd en L’Echo. De wedstrijdjury wordt voorgezeten door Patrick De Pelsmacker, gewoon hoogleraar marketing verbonden aan het marketingdepartement van de faculteit Bedrijfswetenschappen en Economie aan de Universiteit Antwerpen en tevens auteur van verschillende marketingboeken. De jury bestudeert verschillende criteria om de kandidaturen te evalueren, waaronder de elementen van differentiatie, acties die genomen werden om het merk te lanceren, de brand experience, en de groei van marktaandeel.

Meer info op http://nl.belgiumsnewbrand.be/

Deze award is een initiatief van BAM in samenwerking met De Tijd.

De_Tijd_CMYK_Grand carré Breng hier je stem uit