Develop_Content Marketing_1300-250

Develop - Content Marketing

# 5 avondsessies

  • Maak het verschil, online en offline
  • Meteen inzetbare learnings
  • 5 interactieve sessies

Hoe zet je content marketing succesvol in voor je merk ?

Consumenten zijn vandaag veel kritischer geworden en nemen steeds meer de controle over van het marketing- & salesproces. Digital en social media spelen hierin ongetwijfeld een grote rol. De consument vraagt meer dan de informatie die het merk of bedrijf zelf verspreidt. Hij informeert zich via search engines, blogs, peer to peer informatie,...

Hier kan jij met sterke en belevende content (marketing) het verschil maken, zowel online als offline. Content Marketing speelt vandaag dan ook een belangrijke rol in de strategie van succesvolle merken en bedrijven. Goed gestructureerd is content marketing een erg toegankelijke discipline binnen de Marketing, zowel B2B als B2C.

Doelgroep # PROFESSIONALS

  • Je wil je expertise verdiepen in een zeer actueel domein.
  • Je wil content marketing op een gestructureerde manier aan pakken.
  • Je wil leren van experten en ervaringen delen met andere professionals.
  • Je wil een eigen content marketing problematiek bespreken met andere professionals.

Wat leer je uit deze opleiding?

  • Welke content marketing doet je onderneming écht groeien?
  • Hoe schrijf je een succesvol content marketingplan?
  • Content marketing: de middelen en tools om de juiste doelgroep efficiënt te bereiken.
  • Hoe evalueer je jouw content marketing aanpak?
  • Hoe definieer je de distributie van je content?
  • Toepassing en distributie van goede content binnen een communicatieplan: over custom publishing, curiosity driven storytelling tot predictive content.
  • Wat is marketing automation en hoe zet je dat efficiënt in?
  • Inzicht in de verschillende marketing technologieën met focus op marketing automation, het marketing automation platform en de impact op je organisatie.
  • Inspiratie door goede (en slechte) voorbeelden van data driven context/content marketing, doorheen alle consumer touchpoints.

Docenten

Tom De Baere, Sr. Digital Strategist & Managing Partner Invisible Puppy

Koen Denolf, Managing Director, The Fat Lady

Geert Dewaele, Hoofd Video, DPG Media

Michel Libens, Managing Partner-CEO, Propaganda

Bart Lombaerts, Head of Content Spyke

Programma

Deze BAM opleiding bestaat uit:

-          3 vaste sessies, gestructureerd op basis van het boek ‘Content Marketing’ (zie rechts)

-          2 sessies te kiezen in 4 mogelijke opties.

Op die manier kan je je programma op maat samenstellen.

Keuzesessies

Kies 2 opties om je programma volledig samen te stellen.

OPTIE 1: Aan de slag met Content Marketing (14/11/2019)

OK, de theorie is nu duidelijk, de voorbeelden inspirerend, ... maar wat nu?

  • Hoe start ik nu met Content marketing in mijn eigen omgeving?
  • Wat heb ik nodig? Welke taken en rollen moet ik voorzien?
  • Hoe betrek ik andere afdelingen? Wat doe ik best zelf? Wat kan ik uitbesteden?
  • Hoe houd ik het overzicht?
  • Welk stappenplan kan ik volgen?

We gaan ervan uit dat je weet wat Content marketing is en wat het voor je bedrijf/organisatie kan betekenen. In deze sessie focussen we 100% op de praktische organisatie ervan.

Voorbereiding: basisopleiding Content marketing of lectuur van het boek Content Marketing, van marketeer tot uitgever (Lannoo Campus).

Docenten: Michel Libens, Bart Lombaerts 

OPTIE 2: Storytelling (21/11/2019)

Hoe schrijf je succesvolle verhalen voor jouw bedrijf en product?

Docent: Geert Dewaele 

OPTIE 3: Content Marketing Cases (28/11/2019)

Leer van de beste. We verzamelden de beste content marketing cases die op internationale podia gelauwerd werden.

  • Voor welke uitdaging stonden ze?
  • Hoe pakten ze het aan?
  • Welke resultaten scoorden ze?

Een sessie gebouwd rond inzichten en inspiratie.

Docenten: Michel Libens en Koen Denolf

OPTIE 4: Future Trends in Content Marketing (03/12/2019)

Welke trends zien we in binnen content marketing, zowel klassiek als digitaal?

  • Waarom werkt content marketing minder dan vroeger?
  • Welke nieuwe media, formaten, tools en technologie kunnen we gebruiken om onze resultaten te verbeteren?
  • Hoe ziet de toekomst er uit? En hoe kunnen we ons vandaag al aanpassen aan de toekomst?

Docent: Tom De Baere

Tarieven

BAM leden: € 980 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 1400 excl. BTW

Referatenboek: “Content marketing, van marketeer tot uitgever”, B.Lombaerts, W.Temmerman, K.Denolf, M.Libens – Lannoo Campus.

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise. Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be