BAM presenteert nieuwe Think Tank Health & Wellbeing, Gregory Miller drijvende kracht
Brussel, 8 december 2022. Om de transformatie van marketing in meaningful marketing een extra duwtje in de rug te geven, heeft BAM een nieuwe Think Tank opgericht. De Think Tank Health & Wellbeing hoopt het debat over marketing in de gezondheidssector aan te wakkeren, maar wil het thema gezondheid ook doortrekken naar de gehele marketingwereld. Ervaringsdeskundige Gregory Miller neemt de teugels in handen.
Courbet. “Gezondheid is precies zo’n onderwerp en moet absoluut meegenomen worden in de marketingstrategieën. Marketeers die de wereld gezonder helpen maken, doen immers aan meaningful marketing.”
Gregory Miller, de drijvende kracht achter de Think Tank Health & Wellbeing, heeft bijna dertig jaar marketingervaring in de farmaceutische sector op de teller. Hij was in verschillende landen actief bij enkele grote spelers als Eli Lilly, Novo Nordisk, Novartis en UCB. “Na mijn professioneel parcours bij bedrijven voelde ik de noodzaak om iets terug te geven. Ik ga proberen om marketing binnen de gezondheidssector te versterken en het onderwerp meer algemeen op de agenda van alle marketeers te plaatsen.”
Tweeledig doel
Gregory vindt dat de gezondheidssector te sterk in zichzelf gekeerd is en bovendien onterecht denkt dat marketing en het aanbod rond gezondheid lastig met elkaar te verzoenen zijn. Hij ziet het als een uitdaging om daar verandering in te brengen, maar wil daarnaast ook de marketingafdelingen uit andere domeinen sensibiliseren over het belang van het ruimere gezondheidsthema.
De focus ligt in eerste instantie op de samenstelling van de Think Tank, die de organisatoren zo divers mogelijk willen uitbouwen. Wie hiervan deel wil uitmaken, kan dat via info@marketing.be. In de loop van 2023 zullen de eerste concrete plannen ontwikkeld en uitgerold worden.
Voor BAM is het de vijfde Think Tank na initiatieven rond Diversity & Inclusion, Sustainability, Martech en Privacy & Ethics.
Ontdek hem op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/gregory-miller-459392/
Over BAM
BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Een focus op sustainability, inclusion & diversity, technology en privacy & ethics geeft dit geloof extra invulling.
Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen.
Om deze missie te vervullen is BAM een open community en zoekt het actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving.
Meer info op www.marketing.be.
https://twitter.com/we_are_BAM
https://www.facebook.com/BAMbelgium/
https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg
_________________________________________________________________________________
Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer Sarah Vyverman (sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08)