bam_product_400x256_NL bam_product_1852x600_NL

Opleiding - Product Marketing

Data van de sessies: 22 oktober & 5 november 2024

Uur: 09u30 - 17u00

Locatie: Media Arena, Zone1 Research Park 30 - 1731 Asse

Prijs:

BAM Leden: € 1500 excl. BTW

BAM Niet-leden / Friend+: € 1750 excl. BTW

Inschrijven >

De opleiding zal volledig doorgaan in het Engels. Vragen kunnen gesteld worden in het Nederlands.

# 2 dagen

De Product manager, intrapreneur die behoeften en trends vertaalt naar unieke waardeproposities en oplossingen onder de vorm van producten, services en experiences.

Strateeg die een inspirerende visie samen met cross functionele teams in realiteit kan omzetten aan de hand van een duidelijk product plan.

Praktijk gericht met de essentiële theorie, praktische tools, concrete cases en voorbeelden gebaseerd op praktijkervaring.

Learning outcomes

  • Wat is de rol van de Product Manager in een bedrijf en hoe vul je die succesvol in ?
  • Wat zijn de basis concepten die een Product Manager moet kennen ?
  • Wat is een Productstrategie en hoe vertaal je die in een operationeel Product Plan waarmee je innovatie-renovatie-activatie projecten aanstuurt ?
  • Welke KPI’s volg je om de vooruitgang te meten ?
Ik schrijf me in >

Programma

  • Dag 1 - Basis concepten in product management - 22/10/2024 (09u30 - 17u00)
    • De product manager als chef d’orchestre en intrapreneur. Oorsprong en evolutie van de functie, nieuwe uitdagingen en Meaningful Marketing.
    • Het uitgebreide product in de ervaringseconomie: product – services – experiences.
    • Hoe een unieke waardepropositie bouwen vertrekkend van klant_ en consumentenbehoeften
    • De product levenscyclus en hoe die te gebruiken om de juiste marketing activiteiten te ontplooien.
    • Koopprocessen en de impakt op de marketing mix.

     

     

  • Dag 2 - Product strategie en visie als vertrekpunt om succesvolle producten te bouwen - 05/11/2024 (09u30 - 17u00)
    • Hoe bouw je een visie en strategie ? Wat zijn de componenten ?
    • Relevante marktinzichten en Meaningful Marketing als het startpunt voor succesvolle strategiëen.
    • De kernvragen die een sterke strategie invult.
    • Hoe een product plan bouwen als kompas voor alle innovatie-renovatie-aktivatie projecten.
    • De juiste interne en externe KPI’s kiezen om je vooruitgang te meten.

2 live dagen, in classroom.
Interactieve sessies waarbij de theorie toegepast wordt aan de hand van cases en oefeningen.

 

Vragen of meer informatie nodig?

Nathalie Prieto

Contacteer Nathalie Prieto, Head of activities & sponsoring

+32 472 10 20 85 - nathalie.prieto@marketing.be

Ik schrijf me in >