Master Marketer

De titel van ‘Master Marketer’ is speciaal bedoeld voor senior marketers. Het doel is om topmarketers als kwaliteitsstandaard en ambassadeurs voor het vak voorop te laten gaan. De titel Master Marketer is een actieve eretitel, geen lifetime achievement award.  De Master Marketers geven uitstraling aan het marketingvak en hebben zo een voorbeeldfunctie naar jonge marketers toe.

 

master marketer

 

Het begrip ‘Master Marketer’ ontstond in 1999 als gevolg van de beslissing van STIMA, toen Stichting Marketing, om een speciaal programma op te zetten voor senior marketers. Het doel is om topmarketers als kwaliteitsstandaard en ambassadeurs voor het vak voorop te laten gaan.

De Master Marketers geven uitstraling aan het marketingvak en hebben zo een voorbeeldfunctie naar jonge marketers toe.

Erkenningsprocedure

Deel uitmaken van deze selecte groep kan pas na een streng selectieprogramma dat zijn criteria put uit een combinatie van ervaring, vorming en uitstraling.

Voor dit initiatief werden specifieke statuten en een een inschrijvingsdossier uitgewerkt. Het dossier laat een kandidaat toe voor zichzelf  te bepalen of hij voldoet aan de toelatingscriteria. Assessoren hebben een gesprek met de kandidaten en brengen hun bevindingen voor de groep van huidige Master Marketers, die finaal een beslissing tot toelating neemt.

De titel Master Marketer is een persoonlijke titel die niet kan worden gevoerd door bedrijven, instellingen of organisaties waar de Master Marketer voor werkt. De Master Marketer is gerechtigd zich zo te noemen, door de hoofdletters MM achter zijn familienaam te vermelden.

Kortom :

Een gedegen opleiding als basis hebben. En op regelmatige tijdstippen ‘relevante updates’ ondergaan.

Een bewezen carrière in marketing voorleggen.
Marketing nu op managementniveau uitoefenen of duidelijk vanuit ondernemersniveau marketeer zijn. Voor academici: aandacht hebben voor de managementaspecten van marketing.

Duidelijke inspanningen geleverd hebben om het vak actief te promoten: schrijven van artikels, geven van lezingen, bestuurswerk/functies bij organisaties/BAM (Belgian Association of Marketing (vroeger STIMA)) …
Uiteraard een onberispelijke reputatie hebben.

Overzicht van de huidige Master Marketers:

 

Voornaam Naam Naam_bedrijf Functie_omschrijving Jaar
Bernard Deryckere CEO Alpro 2018
Bert Denis CEO TBWA 2018
Ignace Heyman COO Lotus Bakeries 2018
Jorn Socquet VP Marketing AbInbev 2018
Stefaan Bettens CEO JetImport 2018
Thierry Van Zeebroeck   VAR 2018
Kristof Dewulf CEO Insites Consulting 2017
Gert Ysebaert CEO Mediahuis 2017
Bob Verbeeck CEO Golazo 2017
Gérard Damski Regional General Manager Belron 2017
Franciska Decuypere Head of Retail & SME BNP Paribas International 2017
Jan Vandenwyngaerden   Quintessence Group 2017
Patrick De Pelsmacker Professor University of Antwerp 2017
Marion De Bruyne Decaan Vlerick 2016
Marc Fauconnier CEO Famous 2016
Rudy Petitjean CEO Gamma 2016
Inge Smidts CMO Liberty Global 2016
Hans Van Bylen CEO Henkel AG 2016
Philippe Wallez General Manager ING 2016
Jos Clijsters Voorzitter Raad van Bestuur Belfius 2016
Peter Bossaert CEO Medialaan 2014
Paul Bulcke CEO Nestlé Worldwide 2014
Erwin Jansen CEO Young&Rubicam 2014
Steven Van Belleghem Inspirator   2014
Willy Delvaux ex-CEO P&G 2014
Bart Claes CEO JBC 2013
Dominique Leroy EVP Belgacom 2013
Rudy Provoost CEO Rexel 2013
Jacques De Rijcke Professor Gent University 2013
Nils Van Dam Unilever Belgium & Luxemburg Country Manager 2012
Joeri Van den Bergh Managing Partner Insites 2012
Johan Vandepoel Chairman BBDO Belgium 2012
Philippe Naert Dean Antwerp Management School 2012
Chris Burggraeve AB Inbev CMO 2011
Harry Demey LDV United CEO 2011
Rudy Moenaert Prof. Dr. Strategic Marketing TiasNimbas Business School 2011
Piet Van Roe VRT ex CEO 2011
Anne Bataille Aegis Media Belgium CEO 2010
Madeleine Janssens Why5 Research Director 2010
Aimé Van Hecke Sanoma Magazines Belgium CEO 2010
Dominique Vercraeye TNS Dimarso Managing Director 2010
Wim Van Hees     2010
Eric Lauwers InBev Belgium Business Unit President BeNeFralux 2009
Anne-Françoise Piette Eurostar Interntional Ltd Sales & Marketing Director Belgium 2009
Fons Van Dyck Think BBDO Managing Director 2009
Norbert Verkimpe Bisnode Belgium Regional Director & Competence Centre Director 2009
Benoit Crochelet GDF Suez Intern. & Extern. Brand Mgr. 2008
Paul Matthyssens MIMS Partner 2008
Luc Suykens Procter & Gamble Distribution Cy Director P&G Benelux 2008
Helen Willems Beiersdorf Country Manager 2008
Thierry Cattoir Remarkable Europe Branding Architect 2007
Hans Cools Regie Medialogue Commercial Director 2007
Yves Delacollette Delacollette   2007
Patrick Janssens Stad Antwerpen Burgemeester Antwerpen 2007
Gino Van Ossel Vlerick Leuven Gent Man. School Professor 2007
Piet Jaspaert Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame Voorzitter JEP 2007
Frank Meysman Raad voor de Reclame CEO 2007
Koen Clement WPG Uitgevers CEO 2006
Vincent de Clippele Nestlé Belgilux CEO Nestlé Benelux 2006
Cis Paelinck Paelinck Cis   2006
Sabine Sagaert Arseus Medical CEO dental division 2006
Erik Van Vooren Erik Van Vooren D.M. Institute Zaakvoerder 2006
Dirk Vandekerckhove Content Republic Managing Partner 2006
Rob Kuijpers CargoB Airlines President en CEO 2005
Baudouin Meunier bPost Member of the Executive Committee 2005
Joséphine Overeem CV CEO-Trainer-Coach 2005
Guillaume Van der Stighelen Duval Guillaume Brussels Co-founder 2005
Jan Vandenwyngaerden Palm Breweries CEO/Bestuurder 2005
Walter Gelens Akkanto Partner 2004
Manon Janssen Ecofys Managing Director 2004
Guy Mortier Sanoma Magazines Belgium Creatief Directeur Humo 2004
Hans Swinnen 3D Participaties Directeur 2004
Freddy Tacheny TVI Directeur Général 2004
Johan Peeters Podium Perception Management Senior Consultant 2004
Patrick De Maeseneire Adecco CEO 2003
Leo Pardon M&D Zaakvoerder 2003
Roland Saintrond Saintrond   2003
Christina von Wackerbarth von Wackerbarth Onafhankelijk Bestuurder Barco&Mobistar 2003
Christiane Dardenne Dardenne   2002
Marc Michils Saatchi & Saatchi Brussels CEO 2002
Robert Van Hoofstat Adprimum Managing Partner 2002
Georges Van Nevel DVN Managing Partner 2002
Chris Van Roey The House of Brands Zaakvoerder 2002
Philippe Van Steene SPQR Management Manager 2002
André Vrydagh Brussels Toerisme City branding & marketing 2002
Marcel Moens     2002
Jan Callebaut Why5 Research CEO 2001
Jaak De Witte UNIVEG COO 2001
Rik Duyck Landbouwkrediet Bestuurder-Directeur 2001
Dirk Jacxsens Imperial Meat Products CEO 2001
Pierre Brusselmans Henkel AG & Co. KGaA Corporate Sr Vice President 2000
Fred Chaffart (+) Chaffart (overleden)   2000
Jos Clijsters Whitehill International Zaakvoerder 2000
Didier Dallemagne UFHPC - FR21 Sr.Vice President Global Tea Based Beverages 2000
Willy Delvaux Delvaux Transfer Zaakvoerder 2000
Jan Goddaert JG & Partners Gedelegeerd Bestuurder 2000
Hendrik Hendrickx (+) Censydiam (overleden) 2000
Luk Temmerman Suez Tractebel Electrabel Director Strat. Intelligence 2000
Johnny Thijs bpost Gedelegeerd Bestuurder 2000
Robert Torck Intersnack France Président 2000
Marleen Vaesen Sara Lee Coffee & Tea Belgium Senior Vice President Coffee & Tea Retail 2000
Rosette Van Rossem Sanoma Magazines Belgium Bestuursmandataris 2000
Cyriel Van Tilborgh C. Van Tilborgh & C° g.c.v. Co-Hoofdredacteur Marketingjaarboek 2000
Philippe Vander Putten Vander Putten   2000
Jean-Pierre Wanquet Wanquet   2000
Veerle Wuyts Duval Guillaume Corporate Senior Strategic Communications Adviser 2000

Overzicht van de huidige Life-time Achievement awards:

Aimé Van Hecke Sanoma Magazines Belgium
Piet Van Roe VRT
Philippe Naert Dean
Jacques De Rijcke Professor
Willy Delvaux ex-CEO
Jos Clijsters Voorzitter Raad van Bestuur
Jan Vandenwyngaerden  

 

Voorzitter: Georges Van Nevel -  georges.van.nevel@calidat.be