De vijf belangrijkste digital marketing trends voor 2023
Van de storm in het social media landschap tot de afstervende cookie. 2023 kent voor marketeers een aantal uitdagingen, maar gelukkig ook kansen. Ontdek in het digital marketing trendrapport van Beeckestijn Business School de belangrijkste trends voor 2023.
2023 kent voor marketeers een aantal interessante uitdagingen. Denk aan de storm in het social media landschap en de afstervende cookie. Gelukkig zijn er veel mooie ontwikkelingen die jouw helpen in je werk als marketeer. Zo wordt Media Mix Modeling (MMM) beschikbaar voor een steeds groter publiek. En komen er meer oplossingen om 1st party data te verzamelen. Om in te spelen op deze ontwikkelingen is het essentieel jezelf te verdiepen in tools en techniek. Ondertussen moet je als marketeer ook kleur bekennen. Is meer consumptie altijd beter? Er worden steeds meer daden en verantwoording over jouw plek in de keten geëist.
Het digital marketing trendrapport van Beeckestijn Business School beschrijft de vijf belangrijkste trends voor 2023. De trends zijn tot stand gekomen door het analyseren van 100+ digitale strategieën. Aangevuld met internationaal onderzoek en een 3-tal interviews met experts uit de markt o.a. van Meta en B Lab.
Tijdens het gratis online event op 18 januari neemt auteur van het trendrapport Bart Meerdink je mee in de vijf trends.
- Trend 1: Van attributiemodel naar Media Mix Modeling
- Trend 2: Creators domineren Social Media; meer entertainment en productsearch
- Trend 3: De non tech marketeer sterft uit, ook in B2B!
- Trend 4: De jacht om jouw inlog en 1st party data
- Trend 5: Verantwoording over een duurzame keten
Download het trendrapport