Het belang van Retail Media voor agentschappen en nationale merken

De term Retail Media is recent begrip en ligt tegenwoordig op ieders lippen. Maar wat betekent het precies?

Header article - NL

 

Retail Media verwijst naar alle reclame aanbiedingen van retailers. Het omvat dus zowel klassieke POS-reclame als het gebruik van transactiedata van klanten. Voor retailers is het allesbehalve evident zich om te vormen tot reclameregie. En toch is Carrefour Links erin geslaagd! Bij Carrefour Links, het media- en dataplatform van Carrefour, stellen we nationale merken en hun agentschappen op een beveiligde en neutrale manier de transactiedata van de Carrefour-klanten ter beschikking om relevante doelgroepen te identificeren, klantsegmenten aan te spreken met een promotie op maat van hun koopgedrag, en tot slot de impact te analyseren van de campagnes op de aankopen van de doelgroep. De transactiedata van Carrefour zijn nuttig voor nationale merken en hun media-agentschappen, maar ook voor niet-FMCG-spelers zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, apotheken en de autosector! Ontdek hoe Carrefour Links en media-agentschappen transactiedata gebruiken, toegelicht in het interview met John Greca, Retail Media-partner bij GroupM, Marek Decampo en Sarah Janssens, Sales Developers bij Carrefour Links.