Product Marketeer

de lijn

 

Al meer dan 30 jaar bewegen we samen duurzaam door Vlaanderen. En we weten duidelijker dan ooit naar waar. Naar slimmere mobiliteit. Nog beter voor mens, milieu en maatschappij.

Daarvoor werken we samen met tal van partners, zoals de Vlaamse overheid. Zo bouwen we aan het mobiliteitsbeleid van morgen, met aandacht voor elektrificatie, digitalisering én nieuwe ecosystemen.

Je ziet het, werken bij De Lijn is meer dan een ‘gewone’ job. Samen met 8 000 collega’s maken we Vlaanderen leefbaar én bereikbaar. En daar kan jij een sleutelrol in spelen.

Solliciteer nu en beweeg mee naar minder CO2.

 

Ben jij op zoek naar een job met échte impact?

Het mobiliteitslandschap in Vlaanderen is volop in beweging en met de uitbouw van slimmere mobiliteitsdiensten faciliteert De Lijn een verschuiving naar duurzame vervoersmiddelen. Onze missie: Duurzame en aantrekkelijke mobiliteit voor iedereen in Vlaanderen.

En daar kan jij een sleutelrol in spelen. Om het marketing team van De Lijn te versterken zijn we op zoek naar een bijkomende product marketeer.

Het team van product marketeers stuwt de verschuiving naar duurzame vervoersmiddelen door reizigers maximaal te ontzorgen en een relevant productaanbod op te bouwen. Dit door het opzetten van partnershipsde ontwikkeling van (digitale) tariefproducten en het optimaliseren van onze app en website om onze klant als een slimme reisgezel te begeleiden.

Een greep uit onze recente realisaties en projecten, als voorbeeld van onze activiteiten:
- uitrol van contactloos betalen op al onze voertuigen
- mogelijkheid tot het doorgeven van tickets in de app

- opstapregistratie via app i.p.v. scannen met de MOBIB kaart voor abonnees  (wordt binnenkort getest)
- visualiseren van onze voertuigen op kaart in de app
- evenementenmarketing (festivals) & product promoties
- P+R aanbod

Functieprofiel

We zoeken een echte marketeer; klantgericht, creatief, innoverend en ondernemend. Voor deze functie doe je dan ook een beroep op je commercieel en strategisch denkvermogen.

Iemand die projectmatig kan werken en de ambitie heeft om verandering te brengen. Jouw doel is om de noden van onze klanten, interne en externe stakeholders te vertalen naar een nieuw product/project en dit uit te dragen binnen de organisatie (opzetten van een change traject). Tevens werk je in samenwerking met onze dienst communicatie een go-to-market plan uit.

Profieleisen:

  • Min 6 jaar ervaring in Marketing & Sales waarvan minstens 3 jaar als product manager of product marketeer
  • Sterke analytische skills en ervaring in business case opmaak
  • Je bent creatief en oplossingsgericht
  • Ervaring met het uitwerken van een prijsstrategie voor nieuwe producten
  • Je hebt affiniteit met digitale verkoopkanalen
  • Je hebt een perfecte kennis van de Nederlandse taal
  • Je beschikt over sterke interpersoonlijke skills en uitstekende adviesvaardigheden
  • Je bent klant- en kwaliteitsgericht
  • Je bent een teamspeler en bruggenbouwer naar andere afdelingen
  • Je hebt een proactieve en positieve houding

 

Ons aanbod

Hoe is dat: werken bij De Lijn?

Samenwerken is een van onze belangrijkste pijlers binnen De Lijn: samen met zo’n 8.000 medewerkers brengen we Vlaanderen in beweging. Je wordt goed omringd, je kan je werkzaamheden flexibel indelen en je krijgt de kans om echt in de materie te duiken. Zo evolueer jij tot expert in jouw vakgebied en kun je samen met de collega’s rondom jou bouwen aan uitdagende projecten. Samen zijn we een voortrekker in de transitie naar duurzame mobiliteit in Vlaanderen.

Voordelen om van te genieten:

Een aantrekkelijk maandsalaris, in verhouding tot je diploma en competenties, van € 4371 tot € 5265. Indien hoger wordt het dossier bekeken met de HR directeur.

Extralegale voordelen zoals maaltijdcheques van €8,00 per gewerkte dag, dubbel vakantiegeld, eindejaarspremie, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, vrijverkeerkaarten voor het hele bus, tram, en metronetwerk voor jou en je gezin in België, gratis woon werkverkeer met de trein, gratis thuisopvang voor zieke kinderen, …

Voordelige acties met verschillende culturele en commerciële partners, zoals vakantiehuizen, programma’s om privé computers aan te kopen en groepsaankopen.

Professioneel meegroeien met een bedrijf dat een belangrijke partner is in het maatschappelijk mobiliteitsdebat.

Bovendien hechten we belang aan een goede werk privébalans. We zetten in op plaats en tijdsonafhankelijk werken. Je kan in het voor jou dichtstbijzijnde kantoor van De Lijn of van thuis uit werken. We verwachten echter wel dat je, afhankelijk van afspraken met je manager en mogelijke meetings, 1 à 2 keer per week aanwezig bent in het hoofdkantoor te Mechelen.

Solliciteren

Voor functie gerelateerde vragen kan je contact opnemen met Erik Van Mechelen, hoofd segment & product (erik.vanmechelen@delijn.be). Voor meer informatie over het sollicitatieproces contacteer je Pauline Desmet, specialist rekrutering (pauline.desmet@delijn.be).

Kom je in aanmerking? Onze selectieprocedure bestaat uit een verkennend gesprek, een assessment bij Accord en een selectiegesprek met de leidinggevende en HR.

 

 

Bij De Lijn is iedereen welkomKwaliteit en passie zijn belangrijker dan leeftijd, geslacht, seksuele geaardheid, ethnische afkomst en nationaliteit.

Meer info over de vacature