# 1 sessie
Sales en Marketing evolueren snel van een W.A.T.-relatie (Working Apart Together) naar een ‘intertwined’ model. Communicatie- en verkoopactiviteiten zijn verstrengeld met marktonderzoek, productontwikkeling, innovatie, .. en zelfs de klant of consument neemt werk over van de producent.
Hoe moet sales & marketing management hiermee omgaan? Op welke manier kunnen we de sales-, communicatie-, planning-activiteiten efficiënt uitwerken en organiseren?
Deze workshop geeft een aantal inspirerende voorzetten om deze managementopdracht op een ‘disruptive’ manier aan te pakken.
Programma
- Marketing 3.0: what’s going on in marketing
- Agile marketing
- Customer journey
- Hoe werkt dat bij jullie? Wat zou je willen veranderen in jouw organisatie?
- Van marketingplanning naar salesplanning
- Positionering (STP)
- Het kruispunt marketing & sales
- Wat en hoe van marktonderzoek, communicatie, lead generation, ...
- Sales & Marketing Accountability? Wie is verantwoordelijk en hoe meet je het effect?
Learning Outcomes
- Het verwerven van nieuwe inzichten m.b.t. marketing- en sales-organisatie.
- Begrijpen en evalueren van de toepasbaarheid van de veranderende sales-activiteiten.
- Nieuwe commerciële benaderingen kunnen uittekenen gekoppeld aan de bedrijfsstrategie.
- Marketing & Sales performance interpreteren en optimaliseren.
Je wenst je competenties verder uit te diepen?
Deze sessie maakt deel uit de opleiding Marketing & Sales 3.0
Of stel je eigen programma samen: bekijk de verschillende sessies à la carte
Vragen of bijkomende info?
Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?
Pascale Cambie – Director BAM=LEARN
(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be