marketing & sales organisaties

Sessie - Marketing & Sales Organisaties

# 1 sessie

Sales en Marketing evolueren snel van een W.A.T.-relatie (Working Apart Together) naar een ‘intertwined’ model. Communicatie- en verkoopactiviteiten zijn verstrengeld met marktonderzoek, productontwikkeling, innovatie, .. en zelfs de klant of consument neemt werk over van de producent.

Hoe moet sales & marketing management hiermee omgaan? Op welke manier kunnen we de sales-, communicatie-, planning-activiteiten efficiënt uitwerken en organiseren?

Deze workshop geeft een aantal inspirerende voorzetten om deze managementopdracht op een ‘disruptive’ manier aan te pakken.

Programma

  • Marketing 3.0: what’s going on in marketing
    • Agile marketing
    • Customer journey
    • Hoe werkt dat bij jullie? Wat zou je willen veranderen in jouw organisatie?
  • Van marketingplanning naar salesplanning
    • Positionering (STP)
    • Het kruispunt marketing & sales
    • Wat en hoe van marktonderzoek, communicatie, lead generation, ...
    • Sales & Marketing Accountability? Wie is verantwoordelijk en hoe meet je het effect?

Learning Outcomes

  • Het verwerven van nieuwe inzichten m.b.t. marketing- en sales-organisatie.
  • Begrijpen en evalueren van de toepasbaarheid van de veranderende sales-activiteiten.
  • Nieuwe commerciële benaderingen kunnen uittekenen gekoppeld aan de bedrijfsstrategie.
  • Marketing & Sales performance interpreteren en optimaliseren.

Je wenst je competenties verder uit te diepen?

Deze sessie maakt deel uit de opleiding Marketing & Sales 3.0

Of stel je eigen programma samen: bekijk de verschillende sessies à la carte

Vragen of bijkomende info?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be