Belgium's New Brand of the Year 2017: Spott

Spott kaapt dit jaar de titel weg van Belgium’s New Brand of the Year,

Met contextuele e-commerce creëert Spott (https://spott.tv) een unieke belevingservaring tijdens het bekijken van bv. tv-programma’s, door on-the-spot info producten te verkrijgen en die ook direct aan te schaffen.

 

Spott_Logo

Het is de eerste keer dat een puur digitaal merk de award wint, wat aangeeft dat verschillende types merken en bedrijven in aanmerking komen. Dit jaar was er ook een mooi evenwicht tussen ‘tastbare’ producten en diensten en digitale apps zoals Spott en POM.

Spott maakte indruk op de jury door de combinatie van krachtige technologie; het inspelen op een behoefte bij consumenten, mediabedrijven, adverteerders en retailers; en de duidelijke visie op de toekomst van advertising en e-commerce.

Puur cijfermatig zijn de resultaten ook indrukwekkend voor een app die pas vorig jaar gelanceerd werd: 170.000 downloads en een database van producten die duizend keer groter is dan die van Zalando. De contracten met Medialaan en RTL en de interesse vanuit Hollywood tonen aan dat deze Belgische start-up internationale erkenning geniet. Dat wordt bevestigd door de internationale media-aandacht en de verschillende awards die het bedrijf al heeft gewonnen.

Spott is niet alleen zelf een voorbeeld van goede marketing, het is ook een bedrijf dat het marketingvak zelf potentieel kan veranderen.

BAM, de Belgian Association of Marketing organiseerde in samenwerking met De Tijd en L’Echo voor de 3de keer de award “Belgium's New Brand of the Year 2017”.

Proces

Na het bestuderen van 35 kandidaturen, werden 5 merken door de jury weerhouden voor de editie 2017. De geselecteerde kandidaten hebben eind november hun case voor de jury gepresenteerd.

De laureaat werd verkozen op basis van publiekstemming (30% van de stemmen) samen met de keuze van de jury (70%).

De bekendmaking van de winnaar vond plaats tijdens het Marketing Congres op 8 december 2017 in Brussel Expo. (https://www.marketingcongress.be/).

De andere finalisten:

Foodbag www.foodbag.be

Je kookbox met producten van bij ons, thuisgeleverd, bedacht en op smaak gebracht door eigen chefs. Foodlovers likken duimen en vingers af van de gerechten en het duurzame concept.

POM www.pom.be

Met de POM-tool betaal je eender welke factuur, in eender welke vorm, gemakkelijk en veilig. Weg met frustraties en lang leve de Peace Of Mind binnen ieders factuuradministratie.

Saroléa www.sarolea.com

Een legendarisch motormerk dat nieuw en elektrisch leven wordt ingeblazen, op basis van een exclusieve en kwalitatieve uitstraling. Passie en innovatie op twee wielen.

Simon à Soif  www.simoneasoif.be

Een hydrolade als soft drink en dus helemaal geen gewone limonade, zuiver en op basis van plantenaroma’s. Een letterlijke verfrissing in een zoektocht naar ware producten. 

 

Over de Award Belgium’s New Brand of the Year

De wedstrijdjury wordt voorgezeten door Marc Michils, de algemeen directeur van Kom Op Tegen Kanker en gewezen CEO bij Saatchi & Saatchi en wordt ondersteund door de Expert Hub Branding van BAM. Deze jury bestudeert verschillende criteria om de kandidaturen te evalueren, waaronder de elementen van differentiatie, acties die genomen werden om het merk te lanceren, de brand experience, maar ook de groei van marktaandeel.

Meer info op http://nl.belgiumsnewbrand.be/

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM is een open community en zoekt actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen. Meer info op www.marketing.be.

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer barbara.dhondt@marketing.be - 02/234 54 02