Develop_marketing man update_1300-250

Develop - Marketing Management Update

# 5 sessies

  • Marketing 4.0
  • Het omgaan met de digitaliserende klant
  • Meteen inzetbare tools & tips

Nieuwe digitale technologieën stellen een aantal “common practices” in vraag. Hoe ermee omgaan?

Digital transformation, Uberization, disruption, customer intelligence, business model generation, data-driven marketing, agile organizations, customer 360°, cognitive boardrooms, marketing orchestration, minimum viable products…
Zijn het buzzwoorden of betekenen ze de nieuwe standaard?

Het is duidelijk dat een digitaliserende economie impact heeft op zelfs de meest traditionele sectoren. Nieuwe digitale technologieën stellen een heel aantal “common marketing management practices” in vraag en dwingen ons om kritisch in de spiegel te kijken. Centraal in heel dit verhaal staat de klant en zijn data.

Het gedrag en de verwachtingen van klanten zijn op een onvoorstelbare manier veranderd. In dit speelveld zijn marketers een essentiële partij om de connectie tussen de klant en de doelstellingen van de organisatie op de meest optimale manier te verzekeren.

Doelgroep # DEVELOP

Commercieel verantwoordelijken: marketing manager, product manager, marketing & sales manager, commerciële directie, verkoopdirecteurs, area sales managers, bedrijfsleiders, business unit managers en iedereen met interesse voor het sturen van transformaties en de vertaalslag naar de organisatie

  • Je wenst een update over de actuele trends en strategische aspecten in marketing management.
  • Je wordt met nieuwe marketing-uitdagingen geconfronteerd.
  • Je wil groeien in je huidige functie of je wenst je carrière een nieuwe wending te geven.
  • Je bent op zoek naar een gestructureerde en praktijkgerichte aanpak, direct toepasbaar op je bedrijfsomgeving.
  • Je wilt leren van andere professionals en van experten in marketing.

Wat leer je uit deze opleiding:

  • Wat is Marketing 4.0?
  • Hoe concurrentievoordelen te realiseren in de gedigitaliseerde economie.
  • Hoe om te gaan met de veranderende customer buying journey.
  • Welke nieuwe competenties en structuren bedrijven moeten activeren.
  • Hoe competitief blijven in deze veranderende economie.
  • De impact van veranderende klanten op new product development (NPD).
  • Hoe analytische modellen te gebruiken om betere beslissingen te nemen.
  • Wat nodig is om een performante data-driven organisatie te worden.

 

  • 5 interactieve sessies met ervaren experts
  • Een doorgedreven marketing management update, met learnings en tools die meteen inzetbaar zijn in jouw organisatie
  • Overzicht van de digitale technologieën en hoe gebruik je ze in jouw voordeel

Docenten

Sven Arnauts, Solution Owner Strategy & Accelerate, delaware.

Tom Domen, Global head long term innovation aka science friction soaper, Ecover Co-ordination Center.

Jan Flamend, Managing Director Vallueselling.be.

Johan Vanhaverbeke, Partner Pulvinar_Bedrijfsstrategie & Marketing Management Expertise, Docent KULeuven/Campus Brussel.

Programma

Deze BAM opleiding bestaat uit:

-          4 vaste sessies

-          1 sessie te kiezen in 3 mogelijke opties.

Op die manier kan je je programma op maat samenstellen.

Keuzesessies

OPTIE 1: Veranderend klantengedrag als bron van innovatie (19/11/2019)

  • Is Innovatie het antwoord op veranderend koopgedrag?
  • Hoe ontwikkel je een innovatiecultuur?
  • De verschillende gezichten van ‘innovatie’.
  • Creativiteit is geen must, klantenkennis des te meer.
  • De impact van de veranderende klant op new product development strategieën.

Docent: Tom Domen 

OPTIE 2: Het Marketingbudget ontcijfert (26/11/2019)

Deze module behandelt de belangrijkste aspecten van business development en de bijhorende marketing metrics. We relateren marketing metrics aan strategische en financiële kerncijfers en vertalen een overzicht van actuele strategische inzichten naar het ontwikkelen van een werkbaar business model. Het toepassen van strategische knowhow staat hierbij centraal.

  • Hoe kan je het marketingbudget afstemmen op de financiële bedrijfslogica?
  • Op welke manier kan marketing en financiën elkaar begrijpen?
  • Wat heeft het marketingbudget te maken met bedrijfsstrategie?
  • Business development en marketing efficiëntie.
  • Bedrijfsstrategie vertaald naar marketingstrategie.
  • Van marketingstrategie naar operationele budgettering.
  • Meten is weten, maar wat weten we na het meten?
  • Wat leren we na het meten?
  • Financiële metrics ‘revisited’

Docent: Johan Vanhaverbeke

OPTIE 3: Hoe een marketingstrategie in een business model verwerken (03/12/2019)

Hoe kan je op een werkbare manier de marketingstrategie in cijfers vertalen? Op welke manier kan je marketing ‘denken en doen’ berekenen?

In deze sessie leer je hoe een marketing/businessmodel te bouwen en de validiteit/betrouwbaarheid van het model te testen/evalueren/...

Er wordt gewerkt op het aanbrengen van model-validatie aan de hand van rekenbladinstrumenten zoals: Goal seeker, Data tabellen, Solver, Sensitiviteitsanalyse.

  • Van data naar een werkbaar marketing business model
  • Nut en doel van een marketing model (scorecard)
  • Hoe een marketing/business model opbouwen?
  • Met behulp van rekenbladapplicaties marketing efficiëntie en effectiviteit meten en opvolgen.
  • Marketing payback modellen toegelicht.

Docent: Penelope Schoutteet, Researcher VUB 

Tarieven

BAM leden: € 980 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 1400 excl. BTW

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise. Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be