monthly webinar

BYM - What impact did the 'buy local' hype have on your business?

BYM - Belgian Young Marketers organiseert maandelijks een online webinar met een topic die onze Young Marketers bezig houdt. Deze webinars zullen steeds een Young Marketer hebben als spreker, die vertelt vanuit zijn/haar eigen ervaringen. Uiteraard zullen er topics aangehaald worden die veel verder reiken dan enkel Young Marketers, deze webinars staan dus ook open voor het grote publiek.

Voor deze eerste webinar zullen we dieper ingaan op het 'Buy Local' principe. Gastspreker Glenn Sebregts, divisiehoofd Marketing bij Belorta zal het woord nemen samen met een van hun klanten. Want welke impact had dit op hun business?

Foto Glenn Sebregts

Glenn Sebregts:

  • Divisiehoofd Marketing BelOrta
  • Masters in Bedrijfscommunicatie & Management + Postgraduaat in Digitale Marketing
  • 28 jaar
  • Geboren en getogen Kempenaar
  • Carrière gestart als marketeer in de sector van sterke dranken (ten tijde van de Gin&Tonic hype)
  • Sinds augustus 2016 aan de slag bij BelOrta (de gezonde toer op gegaan dus 😉)
  • Verantwoordelijk voor BelOrta brand building & trade marketing
  • Grootste professionele uitdagingen : brand love opbouwen in een productcategorie traditioneel gekenmerkt door een gebrek aan branding + dit merk en haar waarden tot bij de consument (winkelvloer en andere touch points) krijgen

Intro presentatie

“De trend tot gezonder en meer lokaal eten wint reeds jarenlang gestaag aan populariteit. Door COVID-19 is deze trend echter in een ware stroomversnelling geraakt. BelOrta, de grootste Belgische groenten- en fruitcoöperatie, verenigt beide trends. Glenn Sebregts, Divisiehoofd Marketing bij BelOrta, dompelt je in deze uiteenzetting onder in de wereld van groenten en fruit van bij ons, met een focus op de gevolgen van het COVID-19 virus op deze cruciale sector. Wist je dat meer dan 1 op 4 Belgen aangeeft sinds COVID-19 vaker actief op zoek te gaan naar lokale groenten en fruit? Dat voor meer dan 3 op 10 Belgen gezondheidsoverwegingen een (veel) belangrijkere aankoopdrijfveer omtrent groenten en fruit vormen sinds de COVID-uitbraak? Benieuwd naar meer? Tijdens deze presentatie gaan we hier dieper op in.

Programma

12:30 - 12:40 - Intro by BYM Presidents

12:40 - 13:10 - Glenn Sebregts @ Belorta

13:10 - 13:25 - Stéphane Ronse @Foodbag

13:25 - 13:30 - Q&A

Tarieven

BAM - leden: gratis

BAM - Niet-leden: € 49 excl. BTW