data & business

Opleiding Professional - Van data-analyse tot marketingbudget

Leer hoe u uw marketingbudget verkoopt aan uw CEO

# 3 namiddagen

> Marketing dichter bij Sales & Finance brengen
> Van businessmodel naar marketingstrategie

Het stofferen van uw marketingplan

Hoe data en cijfers helpen om uw marketingplannen te realiseren

Bij bedrijfsvoering en het ontwikkelen van businessmodellen wint het financiële element steeds meer aan belang. Dat heeft zijn impact op marketing. Wie zijn plannen wil realiseren, beschikt best over gedegen sales én finance kennis. Anders gezegd: de marketeer moet leren de taal van de financieel manager te hanteren om zijn marketingplannen intern te verkopen.

Doelgroep # PROFESSIONALS

Voor professionals met een interesse in strategie, business modelling en data-analyse.

Dit programma richt zich tot personen die interesse hebben in commerciële en data analyse en geen specifieke economische vooropleiding hebben. Professionals dus, die de basics willen begrijpen en die willen doorgronden hoe data-analyse kan bijdragen tot succesvol ondernemen.

  • Je bent geen data-analist en je wilt begrijpen hoe onderbouwde data-analysetechnieken je business positief kunnen beïnvloeden. 
  • Je bent recent aangesteld als commercieel budgetverantwoordelijke.
  • Tot slot: je wil je kennis van Excel een grondige update geven.

In 3 sessies leer je met deze opleiding:

  • Een werkbaar marketing-, sales- en communicatie-budget opstellen
  • Een marketing- en verkoopplan met cijfermateriaal op een professionele manier uitwerken
  • Commerciële inspanningen kwantificeren
  • De commerciële budgetten laten aansluiten op het bedrijfsplan
  • Bedrijfseconomische logica in de commerciële budgettering integrereren
  • Op een correcte manier financiële en accountancy begrippen toepassen in het commerciële werk

Docenten

Penelope Schoutteet, Researcher Vrije Universiteit Brussel

Johan Vanhaverbeke, MSc. Hir., docent KULeuven/Campus Brussel, professor Marketing Management Ehsal Management School (EMS), Wetenschappelijk Adviseur BAM

Referatenboek: ‘Commerciële Budgettering toegepast’, Vanhaverbeke, J. en Vanhaverbeke, L., Intersentia, 2017 met aanvullende e-learning modules.

Iedere deelnemer brengt bij deze sessie een laptop mee - bij voorkeur met een rekenblad applicatie (excel) - zodat er hands-on kan gewerkt worden en de deelnemer de toepassingen naar de eigen praktijk kan transfereren.

Tarieven

BAM Leden: € 520 (excl. 21% BTW)

BAM Niet-leden: € 745 (excl. 21% BTW)

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be