marketing basics

Discover - Marketing Basics

# 5 avondsessies + e-learning

Basiskennis

Meteen inzetbare learnings

Persoonlijke assessment & feedback

Je wil begrijpen hoe marketing je business positief kan beïnvloeden?

Dit programma richt zich tot professionals die interesse hebben in marketing, maar geen

specifieke marketing opleiding genoten. Die de basics willen begrijpen en die willen bijleren hoe marketing kan bijdragen tot goed ondernemen.

 

Doelgroep # DISCOVER

  • Je bent geen marketeer en je wil begrijpen hoe marketing je business positief kan
    beïnvloeden.
  • Je wil binnen je organisatie doorgroeien naar een marketingfunctie.
  • Je bent recent aangesteld als marketing verantwoordelijke.
  • Je wil je basiskennis een grondige update geven.

Je leert uit deze opleiding:

  • Wat is “marketing”?
  • Hoe wordt een onderneming markt- en klantgericht?
  • Welke best practices in marketing, communicatie en sales kunnen inspireren?
  • Welke zijn de recente inzichten in marketing?
  • Hoe doe je een bedrijf of organisatie meer markt- en klantgericht ondernemen?
  • Je maakt kennis met de essentiële commerciële (marketing, sales, communicatie)begrippen en concepten.
  • Je begrijpt hoe deze begrippen en concepten worden toegepast in marketing.
  • Je leert de concepten op een competente manier vertalen naar je bedrijfspraktijk.
  • Je kunt nadenken over een marketingvraagstuk uit de persoonlijke werkpraktijk en dit aftoetsen, nog tijdens het opleidingstraject!

Coördinator van het programma & docent

Johan Vanhaverbeke, MSc. Hir., docent KULeuven/Campus Brussel, professor Marketing Management Ehsal Management School (EMS), Wetenschappelijk Adviseur BAM

E-learning sessies

Het e-learningplatform biedt je de kans om op eigen tempo het marketingvakgebied grondig te bestuderen. Op het platform vind je online lessessies en krijg je de mogelijkheid om de verworven kennis te toetsen en toe te passen.

Dit maakt dat je op een zeer persoonlijke manier en op eigen tempo kunt studeren met praktijkgerichte kennis én inzichten.

Sessie 1 - Marktanalyse

- Hoe een markt omschrijven en analyseren?

- Segmenteren en positioneren

- Marktanalyse

Sessie 2 - Consumentengedrag

-  De customer journey

- Behoeften, motivatie, koopgedrag

Sessie 3 - Digitale marketing

- Ostellen van een digitaal marketingplan

- Het REAN-model

- Online communicatie-instrumenten

Sessie 4 - Marketing planning

- Stappenplan voor het opstellen van een adequaat marketingplan

Tarieven

BAM leden: € 910 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 1300 excl. BTW

De BAM opleidingen worden gegeven door marketeers die elke dag in de praktijk staan en erkend worden voor hun expertise. Je werkt zo met de meest actuele en meteen inzetbare methodologieën.

Wens je jouw eigen programma samen te stellen? Sessie 1 is ook te volgen als aparte sessie of in combinatie met andere sessies naar eigen keuze. Meer informatie over de sessie kan je hier terugvinden.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be