Account based marketing

Opleiding - Account Based Marketing

# 2 dagen – 1 juni en 15 juni (van 9u30 tot 17u)

ABM stemt verkoop- en marketingmiddelen af ​​op gepersonaliseerde campagnes die zijn ontworpen voor een gedefinieerde set van grote klanten. Met ABM stemt u verkoop en marketing op een zeer gerichte en gepersonaliseerde manier af op de klant. Je leert hoe je ABM inzetten bij een aantal geselecteerde strategische klanten. Je maakt dus eigenlijk een marketing plan per klant.

ABM zet traditionele marketing op zijn kop door zich te concentreren op specifieke accounts en niet op leads. ABM stelt B2B-marketeers in staat om strategischer af te stemmen op de verkoopafdeling om gepersonaliseerde campagnes te leveren aan een specifieke groep doelaccounts.

Omdat klanten beter geïnformeerd zijn en de ervaring die ze krijgen aansturen, verwachten ze dat u hen kent, hun ervaring personaliseert en proactief aan hun behoeften voldoet. Nu klantgerichtheid cruciaal is, is account-based marketing (ABM) een van de belangrijkste onderdelen van het algehele marketingplan van een bedrijf geworden.

Om ABM te laten werken, moet marketing worden afgestemd op de verkoop om zich op specifieke accounts te richten. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan in organisaties waar er op zijn best een kloof is tussen verkoop en marketing, of in het slechtste geval een zeer gespannen relatie. Het probleem is, aangezien marketing en verkoop zich als twee afzonderlijke eenheden gedragen, hoe gaat marketing de verkoop helpen afstemmen om de kloof te dichten en samen te werken?

In deze opleiding behandelen we het concept van Account Based Marketing aan de hand van een aantal voorbeelden. We helpen je een ABM piloot project op te zetten.

Wat leer je uit deze opleiding:

  • Begrijpen wat ABM is.
  • Begrijpen en kunnen toepassen van het ABM framework.
  • Kunnen toepassen van een ABM piloot project in samenwerking met Sales.
  • Het kunnen meten van de ABM inspanningen.

Programma

Het concept ‘Account Based Marketing’

  • Wat is ABM en waarom is het belangrijk.
  • Wat is de relatie tussen ABM en (key) account management? Hoe zetten we in op de samenwerking tussen marketing en sales?
  • Hoe werkt het ABM process?
  • ABM basics: hoe inzicht verwerven in de klant?
  • ABM segmentatie en account selectie in samenwerking met sales.
  • ABM ontwikkelen van de waarde propositie op maat.
  • ABM campagne ontwikkeling.
  • Meten van ABM inspanningen.
  • Een overzicht van de ABM marketing automatisatie tools van het Gartner Magic kwadrant: Hubspot, Salesforce, Adobe en Oracle.

Account Based Marketing Framework
De opleiding ‘Account Based Marketing’ is ontwikkeld in samenwerking met B2BMarketing.net in Londen. Het ‘Account Based Marketing’ Framework is een business tool die stappen beschrijft hoe marketers Account Based Marketing kunnen toepassen.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be