Digital strategy implementation_virtual classroom

Opleiding - Digital Strategy & Implementation

Deze opleiding wordt online, in een virtual classroom, georganiseerd op de voorziene data en uren. Wij garanderen u dezelfde content, kwaliteit en interactiviteit met de docenten en andere deelnemers.

  • De recentste trends en hoe ermee omgaan
  • 6 sterke avonden
  • Learnings die meteen inzetbaar zijn

Vandaag dwingt digitale marketing bedrijven op  een nieuwe manier te denken en te reageren. Binnen het brede landschap van digitale marketing, selecteerden wij de belangrijkste thema’s. Up to date zijn binnen deze thema's stelt je in staat jouw afdeling en bedrijf strategisch uit te bouwen tot een optimaal en efficiënt werkende onderneming, klaar voor de toekomst.

Programma

Sessie 1 – Advanced SEO, Digital Advertisement & Social advertising (1) - 12/11/2020

  • Digital advertising universum: direct buy, programmatic, affiliate, email, …
  • Campagne design: KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...
  • Optimalisatie: viewability, A/B testing, CRO, …
  • Rapportage: actionable insights, dash boards, performance, ROMI, …

Sessie 2 – Advanced SEO, Digital Advertisement & Social advertising (2) - 19/11/2020

  • Digital advertising universum: direct buy, programmatic, affiliate, email, …
  • Campagne design: KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...
  • Optimalisatie: viewability, A/B testing, CRO, …
  • Rapportage: actionable insights, dash boards, performance, ROMI, …

Sessie 3 – Targeted advertising: programmatic, DMPS & CDPS - 26/11/2020

  • Hoe wordt een bedrijf meer data-driven?
  • Inzicht krijgen in de brug tussen de data-wereld en de marketingwereld.
  • Het verband ontdekken tussen programmatic/yielding en machine learning.
  • Big data mogelijkheden en potentieel.
  • Impact van data regulatie (o.a. GDPR) op de digitale marketing mogelijkheden.
  • Handige tips en werkwijze.

Sessie 4 – Google analytics - 03/12/2020

2 op de 3 bedrijven in België heeft Google Analytics geïnstalleerd op zijn website. Vroeg of laat duik je dus in de cijfers om jouw vragen, of die van collega’s, op te lossen door de vele beschikbare rapporten.

Met een degelijk inzicht in de basics van Google Analytics geraak je al een heel stuk verder en kan je o.a. je marketingcommunicatie bijsturen.

  • Hoe verzamelt Google Analytics gegevens?
  • Betekenis en uitleg van de belangrijkste statistieken.
  • Rapportage.
  • Wegwijs in beoordeling van sites en traffic naar sites.

Sessie 5 – Digital KPI’s, metrics & dashboarding - 10/12/2020

Hoe kan je data presenteren om mensen te overtuigen en tot actie aan te zetten? Hoe kan je het oppikken en voorstellen van data automatiseren zodat je meer tijd vrij maakt voor wat echt belangrijk is?

  • Hoe definieer ik werkbare KPI’s?
  • Hoe koppel ik de juiste metrics aan deze KPI’s?
  • Hoe zet ik verzamelde data om in actionable data?
  • Welke data visualisatie best practices kunnen mij vooruit helpen?
  • Dashboarding tools die kunnen helpen bij het automatiseren van rapportages

Sessie 6 – Digital (ecosystem) transformation - 15/12/2020

Digitalisering heeft een veel fundamentelere impact op bedrijven dan wat de verschillende digitale marketing instrumenten en technieken ons soms doen geloven.  Soms is de impact zo fundamenteel dat het voortbestaan van het bedrijf, of een deel ervan, op het spel staat.  Hoe weet u of uw bedrijf klaar is voor digitale transformatie?  Hoe kan je een (marketing) strategie ontwikkelen als de context razendsnel verandert?  Helaas bestaan er hiervoor geen pasklare antwoorden of oplossingen.  Aan de hand van een reële case moeten de deelnemers nadenken over concrete situaties en hiervoor oplossingen bedenken en presenteren.  Er wordt hiervoor in kleinere groepen gewerkt.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be