Digital Update

Opleiding - Digital Update

Data van de sessies: 6 mei, 20 mei, 27 mei, 3 juni, 10 juni

Uur: 18u tot 21u30

Locatie: Virtual Classroom

Prijs:

BAM leden: € 975 excl. BTW

BAM Niet-Leden: € 1395 excl. BTW

# 5 avonden

  • De recentste trends en hoe ermee omgaan
  • 5 sterke avonden
  • Learnings die meteen inzetbaar zijn

De invloed van recente trends op je digitale strategie

Vandaag dwingt digitale marketing bedrijven op  een nieuwe manier te denken en te reageren. Binnen het brede landschap van digitale marketing, selecteerden wij de belangrijkste thema’s.

Met een sterke selectie van toonaangevende docenten binnen de belangrijkste vakdomeinen, bieden we jou de nodige actuele digitale bouwstenen om jezelf en jouw onderneming digital proof te maken. Zowel op korte als lange termijn.

Up to date zijn binnen deze thema's stelt je in staat jouw afdeling en bedrijf strategisch uit te bouwen tot een optimaal en efficiënt werkende onderneming, klaar voor de toekomst.

In 5 sessies leer je uit deze opleiding:

  • De recente en hot topics in digital marketing en hun impact op je digitale strategie.
  • Hoe je digitale marketing strategie uit te stippelen.
  • De laatste updates in social media.
  • Hoe KPI’s en de metingen op een gestructureerd manier aan te pakken.
  • De impact op je revenue-streams

Programma

  • Sessie 1 - Digital Advertisement: Planning and buying across all touchpoints (Part I) – 06/05/2021 (18u-21u30)
    • Digital advertising universum: direct buy, programmatic, affiliate, email, …
    • Campagne design: KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...
    • Optimalisatie: viewability, A/B testing, CRO, …
    • Rapportage: actionable insights, dash boards, performance, ROMI, …
  • Sessie 2 - Digital Advertisement: Planning and buying across all touchpoints (Part II) – 20/05/2021 (18u-21u30)
    • Digital advertising universum: direct buy, programmatic, affiliate, email, …
    • Campagne design: KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...
    • Optimalisatie: viewability, A/B testing, CRO, …
    • Rapportage: actionable insights, dash boards, performance, ROMI, …
  • Sessie 3 - Google Analytics – 27/05/2021 - (18u-21u30)
    • 2 op de 3 bedrijven in België heeft Google Analytics geïnstalleerd op zijn website. Vroeg of laat duik je dus in de cijfers om jouw vragen, of die van collega’s, op te lossen. Laat je daarbij niet overweldigen door de vele beschikbare rapporten.

      Met een degelijk inzicht in de basics van Google Analytics geraak je al een heel stuk verder en kan je o.a. je marketingcommunicatie bijsturen.

      • Hoe verzamelt Google Analytics gegevens?
      • Betekenis en uitleg van de belangrijkste statistieken.
      • Wegwijs in beoordeling van sites en traffic naar sites.
  • Sessie 4 - Targeted Advertising: Programmatic, DMPS and CDPS – 03/06/2021 - (18u-21u30)
    • Hoe wordt een bedrijf meer data-driven?
    • Inzicht krijgen in de brug tussen de data-wereld en de marketingwereld.
    • Het verband ontdekken tussen programmatic/yielding en machine learning.
    • Big data mogelijkheden en potentieel.
    • Impact van data regulatie (o.a. GDPR) op de digitale marketing mogelijkheden.
    • Handige tips en werkwijze.
  • Sessie 5 - Digital KPI's, Metrics & Dashboarding – 10/06/2021 - (18u-21u30)

    Hoe kan je data presenteren om mensen te overtuigen en tot actie aan te zetten? Hoe kan je het oppikken en voorstellen van data automatiseren zodat je meer tijd vrij maakt voor wat echt belangrijk is?

    - Hoe definieer ik werkbare KPI’s?

    - Hoe koppel ik de juiste metrics aan deze KPI’s?

    - Hoe zet ik verzamelde data om in actionable data?

    - Welke data visualisatie best practices kunnen mij vooruit helpen?

    - Dashboarding tools die kunnen helpen bij het automatiseren van rapportages

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw

profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be