Digital Update

Opleiding - Digital Update

Data: 16 november, 23 november, 30 november, 7 december, 16 december 2021

Uur: 13u30 - 17u00

Locatie:Virtual Classroom & Classical Classroom (Van der Valk Hotel, Culliganlaan 4, 1831 Diegem)

Tarieven:

BAM Leden: € 975 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 1395 excl. BTW

# 5 sessies

  • De recentste trends en hoe ermee omgaan
  • 5 sterke avonden
  • Learnings die meteen inzetbaar zijn

De invloed van recente trends op je digitale strategie

Vandaag dwingt digitale marketing bedrijven op  een nieuwe manier te denken en te reageren. Binnen het brede landschap van digitale marketing, selecteerden wij de belangrijkste thema’s.

Met een sterke selectie van toonaangevende docenten binnen de belangrijkste vakdomeinen, bieden we jou de nodige actuele digitale bouwstenen om jezelf en jouw onderneming digital proof te maken. Zowel op korte als lange termijn.

Up to date zijn binnen deze thema's stelt je in staat jouw afdeling en bedrijf strategisch uit te bouwen tot een optimaal en efficiënt werkende onderneming, klaar voor de toekomst.

In 5 sessies leer je uit deze opleiding:

  • De recente en hot topics in digital marketing en hun impact op je digitale strategie.
  • Hoe je digitale marketing strategie uit te stippelen.
  • De laatste updates in social media.
  • Hoe KPI’s en de metingen op een gestructureerd manier aan te pakken.
  • De impact op je revenue-streams.

Programma

  • Sessie 1 & 2 - Digital Advertisement: Planning and buying across all touchpoints (part I) - 16/11/2021 & 23/11/2021 - 13u30-17u00
    • Digital advertising universum: direct buy, programmatic, affiliate, email, …
    • Campagne design: KPI’s, consumer stages, advertentieformaten, ...
    • Optimalisatie: viewability, A/B testing, CRO, …
    • Rapportage: actionable insights, dash boards, performance, ROMI, …

    Docent: Karel Goethals

    Locatie: Van der Valk hotel - Culliganlaan 4, 1831 Diegem

     

  • Sessie 3 - Digital Content Strategy - 30/11/2021 - 13u30-17u00
    • De fundamenten van een digitale content strategie.
    • Typologie en modellering van digitale content.
    • De conversie optimaliseren via digitale content: formaten en kanalen.
    • De 3 soorten rendement van een digitale content strategie: ROA, ROC, ROE.
    • Digitale content strategie: fasen en workflow.

    Locatie: Virtual Classroom

  • Sessie 4 - Targeted Advertising: Programmatic, CDPS and DMPS - 07/12/2021 - 13u30-17u00
    • Hoe wordt een bedrijf meer data-driven?
    • Inzicht krijgen in de brug tussen de data-wereld en de marketingwereld.
    • Het verband ontdekken tussen programmatic/yielding en machine learning.
    • Big data mogelijkheden en potentieel.
    • Impact van data regulatie (o.a. GDPR) op de digitale marketing mogelijkheden.
    • Handige tips en werkwijze.

    Docent: Bart Van der Vurst

    Locatie: Virtual Classroom

  • Sessie 5 - Digital KPI's, Metrics & Dashboarding - 14/12/2021 - 13u30-17u00

    Hoe kan je data presenteren om mensen te overtuigen en tot actie aan te zetten? Hoe kan je het oppikken en voorstellen van data automatiseren zodat je meer tijd vrij maakt voor wat echt belangrijk is?

    • Hoe definieer ik werkbare KPI’s?
    • Hoe koppel ik de juiste metrics aan deze KPI’s?
    • Hoe zet ik verzamelde data om in actionable data?
    • Welke data visualisatie best practices kunnen mij vooruit helpen?
    • Dashboarding tools die kunnen helpen bij het automatiseren van rapportages

    Docent: Fabian Van de Wiele

    Locatie: Van der Valk hotel - Culliganlaan 4, 1831 Diegem

Vragen over deze opleiding? 

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be