discover data science

Opleiding - Discover Data Science

Data van de sessies: 22 april, 29 april, 6 mei

Uur: 09u30 - 13u00

Prijs: 

BAM Leden: € 415 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 585 excl. BTW

Locatie: Virtual Classroom

# 3 sessies

Ons dagelijks koopgedrag genereert vandaag een massa aan data. Met deze data gaan data scientists aan de slag om slimme algoritmes te bouwen die ons koopgedrag in kaart brengen en voorspellen. In deze opleiding tonen we marketingprofessionals hoe ze data kunnen inzetten om betere marketingbeslissingen te maken. Want door middel van slim gebruik van data worden campagnes rendabeler én relevanter. Op heel toegankelijke wijze en door middel van concrete use cases introduceren we de deelnemers in het domein van data, algoritmes en artificiële intelligentie.

In 3 sessies leer je uit deze opleiding:

  • Ontdekking/bevestiging van de rol die algoritmen in ons dagelijks leven spelen.
  • Begrip van concepten zoals algoritme, modellen, Scores, Machine Learning, Deep Learning, Artificiële intelligentie,…
  • Een concrete uitdaging te vertalen naar een analytisch project.
  • De return on investment te berekenen van investeringen in Data Science.
  • Een begrijpbare inleiding tot coderen in marketing.

Programma

  • Sessie 1 - Essentials of Data Science - 22/04/2021 - 09u30 - 13u
    • Welke toepassingen zijn vandaag relevant in het domein van algoritmes, en hoe kunnen die ingezet worden in moderne marketing?
    • Wat is eigenlijk een algoritme, en hoeveel vertrouwen mogen we daarin hebben? Welke beperkingen hebben algoritmes.
    • Hoe kan je als niet-techneut bijdragen aan het inzetten van slimme marketingtechnieke

    Deze sessie is niet gericht tot deelnemers die al een goede kennis hebben van Data Science – tenzij zij op zoek gaan naar manieren om hun werk eenvoudig voor te stellen aan een breder publiek.

  • Sessie 2 - Data Science in action - Business case - 29/04/2021 - 09u30 - 13u

    Tijdens deze sessie zullen we tot de kern komen van het gebruik van algoritmen in (Direct) Marketing en Commerciële praktijken.  We zullen zien hoe we Data Science het best kunnen gebruiken aan de hand van use cases en wat we er redelijkerwijs van kunnen verwachten.

    • We kijken achter de schermen van diverse levensechte use cases in marketing uit verschillende sectoren.
    • We focusen op de impact van het gebruik van Data Science.
    • We berekenen de rendabiliteit van het gebruik van Data Science.
  • Sessie 3 - Essentials of Coding/modeling - 06/05/2021 - 09u30 - 13u
    • Tijdens deze sessie geven we een begrijpbare inleiding tot coderen in (direct) marketing. Door middel van voorbereide notebooks in Python zullen de deelnemers hands-on ervaring krijgen op een typisch data science project. Op die manier wordt het inzetten van slimme algoritmes in marketing wel heel erg transparant.
    • Na een introductie van enkele basisconcepten in Python (een van de meest gebruikte programmeertalen in Data Science) gaan we stap voor stap door een concreet voorbeeld, en leggen we uit wat de code echt doet. De deelnemers hebben hierbij ook de mogelijkheid om een aantal aanpassingen te maken en op die manier in te grijpen op de werking van de algoritmes.

Deze sessie richt zich tot deelnemers uit marketing, die een eerste inzicht willen krijgen in het gebruiken van coderen om Data Science uitdagingen aan te gaan.

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be