Discover Marketing_large

Opleiding - Discover Marketing

De marketeer moet vandaag de volledige toolbox van het marketing denken en doen beheersen. Dit programma richt zich tot niet-marketeers die de basisconcepten van marketing willen verwerven en toepassen.

Ook marketeers die doorgroeien van bv. een communicatiefunctie naar marketing management, of commerciële medewerkers (zoals sales managers, account managers, communicatiemanagers, productmanagers, online communicatie verantwoordelijken...) die marketingtaken opnemen, verruimen met dit programma hun competenties.

Tijdens de opleiding wordt een reflectiesjabloon aangereikt om de besproken thema’s in de dagdagelijkse werkpraktijk te situeren en op zoek te gaan naar concrete toepassingen en adviezen.

De deelnemers ontvangen het handboek: ‘Marketing Toegepast: Klant- en Marktgericht Ondernemen. J. Vanhaverbeke, et. al., 3de editie, Intersentia. Dit handboek is de rode draad doorheen deze opleiding.

Programma

Sessie 1 - Actuele essenties van marketing - 6/10/2020 

  • Klant- en Marktgericht ondernemen als drijvende kracht en inspiratiebron.
  • Waarde kiezen: wat is een goeie ‘waarde propositie’?
  • De marketing waardeketen: een ‘marketing denken en doen’ –stappenplan.
  • Marketing 3.0: marketing essenties ‘remastered’.

Classical classroom (adres: Roularta Conference Center, Z.1. Researchpark 120, 1731 Zellik)

Sessie 2 - Waarde Verschaffen / de Marketing Mix - 13/10/2020 

  • Een Waardepropositie vermarkten: go-to-market benaderingen.
  • Marketing strategie: een caleidoscopisch overzicht.
  • De marketingmix: van 4P’s naar 4 C’s.
  • Recente inzichten in product management, prijszetting, distributiestrategie.

Virtual classroom

Sessie 3 - Waarde communiceren / de Communicatie - 20/10/2020

  • De communicatie-mix uitgediept.
  • Het communicatieproces ‘remastered’: advertising, brand activation, sales, ...
  • Hoe een communicatieplan opstellen.
  • Digitale marketingcommunicatie ‘revisited’.

Virtual Classroom

Sessie 4 - Waarde implementeren / Het marketingplan - 27/10/2020

  • Waarom een marketingplan uitwerken?
  • Stappenplan voor een adequate marketingplanning.
  • Implementatie van het marketingplan: tips & tricks.
  • Heb je een marketingbrein? Welke competenties heeft een marketeer?

Classical classroom (adres: Roularta Conference Center, Z.1. Researchpark 120, 1731 Zellik)