Discover Marketing_large

Opleiding - Discover Marketing

Afhankelijk van de sanitaire omstandigheden, kan de opleiding volledig overgaan in virtual classroom. Wij garanderen dezelfde kwaliteit en inhoud. 

  • Basiskennis
  • Een praktijkgericht routeplan
  • Meteen inzetbare learnings

De marketeer moet vandaag de volledige toolbox van het marketing denken en doen beheersen. Dit programma richt zich tot niet-marketeers die de basisconcepten van marketing willen verwerven en toepassen.

Ook marketeers die doorgroeien van bv. een communicatiefunctie naar marketing management, of commerciële medewerkers (zoals sales managers, account managers, communicatiemanagers, productmanagers, online communicatie verantwoordelijken...) die marketingtaken opnemen, verruimen met dit programma hun competenties.

Programma

Sessie 1 - Actuele essenties van marketing - 21/01/2021

  • Klant- en Marktgericht ondernemen als drijvende kracht en inspiratiebron.
  • Waarde kiezen: wat is een goeie ‘waarde propositie’?
  • De marketing waardeketen: een ‘marketing denken en doen’ –stappenplan.
  • Marketing 3.0: marketing essenties ‘remastered’.

Classical Classroom (Adres: to be confirmed)

Sessie 2 - Waarde verschaffen - de marketingmix - 28/01/2021

  • Een Waardepropositie vermarkten: go-to-market benaderingen.
  • Marketing strategie: een caleidoscopisch overzicht.
  • De marketingmix: van 4P’s naar 4 C’s.
  • Recente inzichten in product management, prijszetting, distributiestrategie.

Virtual Classroom

Sessie 3 - Waarde communiceren - de communicatie-mix - 04/02/2021

  • De communicatie-mix uitgediept.
  • Het communicatieproces ‘remastered’: advertising, brand activation, sales, ...
  • Hoe een communicatieplan opstellen.
  • Digitale marketingcommunicatie ‘revisited’.

Virtual Classroom

Sessie 4 - Waarde implementeren - Het marketingplan - 11/02/2021

  • Waarom een marketingplan uitwerken?
  • Stappenplan voor een adequate marketingplanning.
  • Implementatie van het marketingplan: tips & tricks.
  • Heb je een marketingbrein? Welke competenties heeft een marketeer?

Classical Classroom (Adres: to be confirmed)

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be