bam_content_400x256_NL bam_content_1852x600_NL

Opleiding - Content Marketing

Data van de sessies: 20 maart, 27 maart, 3 april, 22 mei & 5 juni 2025

Uur: 13u30 - 17u00

Locatie: Roularta BMC - Raketstraat 50, 1130 Evere

Prijs:

BAM Leden: € 990 excl. BTW

BAM Niet-leden / Friend+: € 1390 excl. BTW

Inschrijven >

  • Leer hoe je met Content marketing een publiek opbouwt, converteert en vasthoudt.
  • Met alle mogelijkheden en ontwikkelingen, zowel online als offline
  • Meteen inzetbare learnings
  • Met veel concrete voorbeelden

In deze opleiding leer je van een aantal doorwinterde content marketeers wat content marketing nu eigenlijk is, hoe je het succesvol inzet voor je merk of bedrijf en krijg je inzichten over waarom je content vandaag misschien nog onvoldoende werkt of converteert. 

Het biedt een volledig overzicht van deze moderne en populaire discipline. Doorspekt met cases en oefeningen overloop je met België’s topspecialisten het ganse Content Marketing spectrum. Van strategie tot content plan, van formats tot thema’s en topics, van kanaal tot dashboard, enz.. 

Learning outcomes

  • Wat is Content Marketing en wat is het niet?
  • Hoe bouw je een slimme Content Marketing strategie?
  • Hoe starten met Content Marketing?
  • Wat is quality Content?
  • Wat zijn Content formats en hoe kan je er mee aan de slag?
  • Hoe zorg je ervoor dat je Content bij de juiste doelgroep geraakt?
  • Hoe meet je het (gewenste) effect van je Content?
Ik schrijf me in >

Programma

  • Sessie 1 – The power of content & content strategie - 20/03/25 (13u30 - 17u)

    In de eerste sessie leer je wat content marketing echt is, wat de sleutels van een performante content marketing strategie zijn en hoe je deze kan toepassen in je bestaande content aanpak.

    • Wat is Content Marketing (en wat is het niet)?
    • Content als ‘asset’?
    • Hoe ontwerp je je eigen Content Marketing strategie?
    • Hoe begin je met Content Marketing?
    • Doelgroep / Buyer personae?
    • Doelstellingen?
    • Content sweet spot oefening

    Docent: Maureen Ranson & Michel Libens

  • Sessie 2 – Met straffe content maak je het verschil - 27/03/25 (13u30 - 17u00)

    Eens je strategie op punt staat is en je doelstellingen bepaald, is het tijd voor actie! Maar goede content maak je niet vanzelf. Waar hou je best rekening mee?

    • Wat is quality Content?
    • Variëren met content types
    • De meerwaarde van journalistiek
    • Wat zijn Content formats en hoe kan je er mee aan de slag?

    Docent: Bart Lombaerts

  • Sessie 3 – Content distributie en promotie - 03/04/25 (13u30 - 17u00)

    Met content distributie en promotie mijn content bij het juiste publiek krijgen.

    • Wat is content distributie? 
    • Waarom is het belangrijk?
    • Wat zijn de uitdagingen waar we als marketeer vandaag voor staan? (privacy rules, minder targeting...)
    • Strategie voor distributie (doelgroepbepaling, doelstellingen en funnels)
    • Hoe zet je paid, owned en earned kanalen in? 
    • Meten en dashboarding

    Docent: Pauline Lannoo

  • Sessie 4 – Content Marketing Cases Content marketing in de praktijk (organisatie & meten) - 22/05/25 (13u30 - 17u00)

    Content marketing cases die je inspireren en ideeën geven.

    Leer van de beste: we verzamelden  content marketing cases die op internationale podia gelauwerd werden en/of ons inspireerden.

    • Voor welke uitdaging stonden ze?
    • Hoe pakten ze het aan? 
    • Welke resultaten scoorden ze? 
    • Wat leren we daarvan?

    Een sessie gebouwd rond inzichten en inspiratie.

    Docent: Jaffee Brys & Michel Libens

  • Sessie 5 – Content marketing in de praktijk (organisatie & meten) - 05/06/25 (13u30 - 17u00)

    In deze sessie duiken we dieper in op twee cruciale aspecten van content marketing: de aangepaste marketingorganisatie en het gebruik van data.

    Deel 1 - Content marketing vraagt om een aangepaste marketingorganisatie:

    • Welke profielen heb je nodig? 
    • Wat kan voor inspiratie zorgen? 
    • Wat met sales? 
    • Hoe krijg je je volledige organisatie mee?

    Docent: Bart Lombaert

    Deel 2 - Content marketing en data

    • Op welke manier kan je data gebruiken voor, tijdens en na de contentcreatie?
    • Hoe begin je daaraan? 
    • Wat zijn de stappen in het proces? 
    • En hoe kunnen we een extra laag leggen met een search listening, een content balance analysis, meetinstrumenten en nog andere interessante extra's?

    Docent: Els Mortier

Vragen of meer informatie nodig?

Nathalie Prieto

Contacteer Nathalie Prieto, Head of activities & sponsoring 

+32 472 10 20 85 - nathalie.prieto@marketing.be

Ik schrijf me in >