# 1 sessie
Net zoals reclame in kranten, tijdschriften en op televisie, zijn er juridische spelregels voor online marketing activiteiten. Het juridisch kader dat geldt voor de traditionele advertentiekanalen is echter niet steeds toepasbaar in een online omgeving. Bovendien worden de regels alsmaar complexer. In deze sessie staan we stil bij de specifieke spelregels die gelden voor online marketing en schenken we bijzondere aandacht aan privacy, intellectuele eigendom en oneerlijke concurrentie. Want ook voor marketeers is het belangrijk om bij het uitwerken van marketing materiaal en campagnes te letten op de juridische regels van het spel.
PROGRAMMA
Deze interactieve sessie zal de juridische spelregels uiteenzetten voor digital marketing en is speciaal ontworpen voor marketeers die meer willen weten over het juridische kader, de bestaande risico’s en vooral de pragmatische oplossingen: hoe kan ik mijn brand value optimaliseren en beschermen? Wat kan ik doen via online reclame? Hoe ver kan ik gaan met targeted advertising? De volgende topics worden belicht aan de hand van voorbeelden uit de praktijk:
- Aankoop en het gebruik van Google AdWords
- Verkoop en marketing via online platforms zoals Amazon en eBay
- Wat verandert met de nieuwe richtlijn Auteursrechten?
- Targeted advertising en big data
- Privacy en GDPR: hoe omgaan met persoonsgegevens en cookies?
Zijn er nog andere topics die je graag aan bod ziet komen? Stuur een mail naar pascale.cambie@marketing.be vóór 25 oktober 2019.
DOCENTEN
Frederik Van Remoortel, advocaat, Crowell & Moring – Frederik is partner bij het kantoor Crowell & Moring en adviseert voornamelijk over handelsrecht en vennootschapsrecht, evenals over bescherming van persoonsgegevens.
Marieke Van Nieuwenborgh, advocaat, Crowell & Moring – Marieke is advocaat bij Crowell & Moring Brussel en specialiseert zich in Europees en Belgisch mededingingsrecht met een bijzondere interesse voor e-commerce.
Judith Bussé, advocaat, Crowell & Moring – Judith is advocaat bij Crowell & Moring Brussel en heeft een passie voor het beschermen van intellectuele eigendomsrechten in creatieve sectoren, waarbij zij op een originele en pragmatische wijze kijkt naar de oplossingen in de plaats van naar de problemen.
Doelgroep # DISCOVER
Voor marketing professionals die op zoek zijn naar tips en tricks om hun online marketing campagnes correct te kaderen binnen het juridische speelveld.
Tarieven
BAM leden: € 175 excl. BTW
BAM Niet-leden: € 250 excl. BTW
Vragen?
Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?
Pascale Cambie – Director BAM=LEARN
(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be