9 finalisten Belgian Marketing Awards bekend

Brussel, 29 oktober 2020. De 9 finalisten van de eerste editie Belgian Marketing Awards zijn bekend. Zij maken kans om op 3 december de winnaar te worden van The Belgian Marketing Company of the Year, The Young Belgian Company of the Year of The Marketing Leader(ship) of the Year.

facebook_1200-628

 

Op maandag 26 oktober heeft het Selectiecomité van de Belgian Marketing Awards - bestaande uit 15 marketing professionals - uit de in totaal 33 inzendingen drie finalisten per categorie gekozen.

Dominique Vercraeye, voorzitter van het Steering Committee van de Belgian Marketing Awards: “Alle ingestuurde dossiers waren van een uitstekende kwaliteit; Maar dit is een wedstrijd. Na een grondige analyse heeft het Selectiecomité op unanieme wijze de volgende cases geselecteerd: In de categorie The Belgian Marketing Company of the Year zijn de kanshebbers: Delhaize, GB Foods Belgium en Special Olympics. Bij de The Young Belgian Company of the Year gaat het om Kriket, Ritchie en Spott. The Marketing Leader(ship) of the Year ten slotte gaat naar Geert Van Aelst (Tiense Suiker), Sophie Pollet (Telenet) of Vincent Crabbé (RTBF).”

Op 30 november zal de jury onder voorzitterschap van Dominique Leroy (Deutsche Telecom) alle finalisten ontmoeten, hun dossier evalueren en de uiteindelijke winnaar kiezen.

Alle finalisten zullen op donderdag 3 december tijdens het BAM Marketing Congress hun case presenteren, nadien zullen de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt worden.

Ter herinnering: De Belgian Marketing Awards zijn een initiatief van BAM, in samenwerking met het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO), ACC, BMMA, CUBE en UMA. Zij nemen de plaats in van de Master Marketers, de Marketer of the Year en Belgian New Brand Award, die BAM tot vorig jaar organiseerde.

Meer info over de criteria en de uitreiking op http://www.belgianmarketingawards.be.

 

 

--

 

Over ACC: Association of Communication Companies 

De missie van de ACC bestaat erin het communicatievak te upgraden, te promoten en te beschermen. De ACC telt 135 leden, gaande van gespecialiseerde bureaus in bepaalde vakgebieden tot en met de volledig geïntegreerde bureaus. De rol van ACC is het versterken van deze bureaus in hun individuele belangen en hun collectieve ambities.

Meer info op www.accbelgium.be     

 

Over BAM

De Belgian Association of Marketing (BAM) is de belangrijkste community van marketing- en mediaspecialisten in België. BAM heeft als missie om marketing om te vormen tot een betekenisvolle aanpak, Meaningful Marketing, die ondernemers, bedrijven en organisaties begeleidt in hun transformatie naar klantgerichtheid. BAM focust op vier domeinen: innovatietechnologie, data, (digitale) media en privacy. Het doet dat door meaningful events te organiseren, in samenwerking met anderen initiatieven te nemen, opleidingen te organiseren en invloed uit te oefenen op het beleid (wetgeving, lobbying). 

Meer info op www.marketing.be

 

Over BMMA

Inspireren, opleiden en delen zijn de pijlers van de BMMA

Al 50 jaar lang slaan we de brug tussen management en marketing. Professionals met honger naar verandering vinden hier de inspiratie waar ze naar op zoek zijn. De BMMA is uniek, want ze brengt alle spelers in het veld rond de tafel voor zinvolle discussies en ontmoetingen.

Meer info op www.bmma.be

 

Over CUBE

CUBE is an association defending the interests of agencies involved in consumer and customer research in Belgium. The association has 30 members (companies) and builds bridges between reseachers and data scientists from various backgrounds by organising events under its own management or with partners. The association also facilitates sharing of information and acts as a hub for iknowledge about the research industry.

 

More information on www.cubelgium.be.

 

Over UMA

The UMA (United Media Agencies) promotes media agencies’ expertise, added value and diversity of the services proposed to a wide audience within the communication sector, such as advertisers, media partners, authorities and the general public.  

Meer info op www.uma.be

 

Over VBO

Het VBO, dé stem van de ondernemingen in België, staat – via een 40-tal lid-bedrijfsfederaties – voor meer dan 50.000 kleine, middelgrote en grote ondernemingen die 75% van de tewerkstelling in de private sector voor hun rekening nemen. Onze leden zorgen voor 80% van de export en creëren 2/3 van de toegevoegde waarde in ons land. Als enige overkoepelende interprofessionele werkgeversorganisatie vertegenwoordigen we ondernemingen uit de drie gewesten van ons land. 

Meer info op www.vbo.be

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08