BAM Think Tank Sustainability publiceert greenpaper nu ook in Engels

Brussel, 16 mei 2023. Om marketeers handvatten te geven om duurzaamheid centraal te plaatsen binnen de onderneming(en) waarvoor ze werken, realiseerde de Think Tank Sustainability van BAM eind vorig jaar een greenpaper waarin een tiental experts meningen, cases en cijfermateriaal delen. Ondertussen is de greenpaper ook in het Engels beschikbaar.

bam

Eind vorig jaar publiceerde de BAM Think Tank Sustainability, voorgezeten door Nicolas Lambert (marketing & sustainability consultant) en Joke Claessen (Impact Marketing Strategist), een greenpaper in een poging om het debat over de rol van marketing in de duurzaamheidstransformatie aan te wakkeren. De greenpaper werd voor het eerst voorgesteld op het BAM Marketing Congress en was online te raadplegen in het Nederlands en Frans. Ondertussen is de greenpaper dus ook beschikbaar in het Engels.

Think tank-‘captain’ Nicolas Lambert vat het vertrekpunt van de greenpaper van BAM samen: “Het is een document waarin door verschillende meningen, cases en cijfermateriaal marketeers worden geïnspireerd om duurzaamheid een kernelement te maken in hun marketingaanpak van de volgende jaren.”

Ter herinnering: de leden van de think tank bundelden in de greenpaper hun eigen visie, maar vroegen ook aan andere experts een bijdrage. Dat leidde tot een lijvig document, waar voor iedereen wat in zit. “We willen vooral hoop geven”, zegt Nicolas Lambert. “Zelfs al maken de crisissen dat we in een moeilijke situatie zitten, toch is inzetten op duurzaamheid essentieel. Deze greenpaper geeft voeding aan het debat.”

De lijst van experts die hun visie, cijfermateriaal of case meegaven:

  • Alain Mayné – Hoet&Hoet
  • Arnaud Tassiaux – Innate Motion
  • Berten Peremans – Publicis Groupe Belgium
  • Corinne Mostaert – Kantar Insights
  • Stéphane Buisseret & Eric Hollander – Air
  • Fred Dorsimont – Behaven
  • Gino Verleye – Prof. UGent en VUB
  • Joke Claessen – Freelancer
  • Margaux Plurien – The Shift
  • Kris Michiels – Nationale Loterij
  • Nathalie Erdmanis – AG en Ageas
  • Nicolas Lambert – Consultant
  • Wim Vermeulen – Bubka

 

De Engelse vertaling van de greenpaper kan online geraadpleegd worden.

Podcastreeks over duurzaamheid

Dat de greenpaper nu ook in het Engels verschijnt is niet het enige nieuws van de Think Tank Sustainability. Eind mei brengt de denktank ook een podcastreeks uit over het duurzaamheidsvraagstuk. De eerste aflevering zal beschikbaar zijn op 22 mei, waarbij er elke week een nieuwe episode online zal verschijnen. Binnenkort meer hierover.

 

In samenwerking met onze partner Hoet&Hoet. 

hoet&hoet

--

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is dé vereniging voor marketing inspiratie & innovatie in België. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Een focus op sustainability, inclusion & diversity, technology en privacy & ethics geeft dit geloof extra invulling. Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen.

 

Om deze missie te vervullen is BAM een open community en zoekt het actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving.

 

Meer info op www.marketing.be.

 

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer Sarah Vyverman (sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08)