Eerste editie THE BIG Marketing Quiz groot succes

26 oktober 2023 - Brussel. Op dinsdag 24 oktober organiseerde BAM voor de allereerste keer een grote marketingquiz. Met dank aan de partners en de cadeausponsors was het event meteen een schot in de roos. Na een fijne avond op een prachtige locatie trok een kwartet strategen aan het langste eind.

quiz

 

De eerste editie van THE BIG Marketing Quiz ging door in de kantoren van Publicis Groupe in Gare Maritime (Tour & Taxis). Maar liefst 23 teams bestaande uit telkens 4 personen etaleerden hun marketingkennis in 10 uitdagende rondes, met tussendoor een amusante opdracht waarbij de deelnemers een reeks emoji’s moesten linken aan merknamen.

Partners AG Insurance, bpost, Trends Business Information, Google en Publicis Groupe ondersteunden BAM bij de organisatie van de quiz. Na afloop regende het positieve reacties. Iedereen was vol lof over de invulling van het evenement en blikte terug op een gezellige avond onder collega’s en concullega’s.

Floris Adriaenssens (Strategic Director LDV United), Fiona Boyle (Strategist & Connection Planner DDB Brussels), Berten Peremans (Chief Strategy Officer Publicis Groupe) en Philippe Gerin (Senior Brand Strategist TBWA) vormden het winnende team en mochten zich als eerste naar de prijzentafel begeven. Dankzij de vrijgevigheid van cadeausponsors Wonderbox, Eastpak, Jet Import, Marketing Congress, Edgard & Cooper, Duvel, Signify, Brauzz en Spadel keerden alle teams met leuke prijzen huiswaarts.

Volgend jaar opnieuw

De organisatoren kijken tevreden terug op het event. “De sfeer was top, ik denk dat iedereen ervan genoten heeft”, zegt Joke De Nul (Punchline). “Dat de quiz twee weken geleden al uitverkocht was, bewijst dat de mensen toch zaten te wachten op een plezante marketingbijeenkomst. Het hoeft niet altijd zo serieus te zijn.” “Zo’n event is wat luchtiger, maar tegelijk ben je ook bezig met het vak en kom je in contact met allemaal sectorgenoten”, stelt Ilse Van Dyck (UP TO 11). “De feedback van de deelnemers was alleszins erg positief.” De Nul mikt op een tweede editie volgend jaar, met nog meer volk. “Het zal een uitdaging worden om opnieuw zo’n leuke quiz samen te stellen, maar we gaan ervoor. Een jaarlijkse quiz? Dat klinkt als een mooie traditie.” 

 

--

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is dé vereniging voor marketing inspiratie & innovatie in België. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Een focus op sustainability, inclusion & diversity, technology en privacy & ethics geeft dit geloof extra invulling.

Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen.

Om deze missie te vervullen is BAM een open community en zoekt het actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving.

Meer info op www.marketing.be.

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08