IAB MIXX Awards goed voor 90 inzendingen

Brussel, 23 september 2022. De IAB MIXX Awards blijven hun status als belangrijkste prijs voor de beste digitale creaties en digitale media- en marcom-initiatieven alle eer aandoen. Dit jaar dingen immers 90 inzendingen naar een felbegeerde award. De cases worden beoordeeld door een van de vier jury’s. De awarduitreiking vindt plaats op 19 oktober in Tour & Taxis.

IAB MIXX zonder datum_600 250jpg

 

Dit jaar tellen de IAB MIXX Awards 11 categorieën. Daarin werden maar liefst 90 cases ingediend, waaronder 65 unieke (cases kunnen immers in verschillende categorieën worden ingestuurd). Hiermee zetten de IAB MIXX Awards het succes van de vorige jaren verder.

De categorieën behoren tot vier ‘blokken’, met telkens een jury van specialisten en een ervaren voorzitter. Zo staat Digital Marketing Technologies onder leiding van Jonathan Jacoby (Space). CX & Craft wordt geleid door Tim Wolfs (Emakina). Digital Communication staat onder voorzitterschap van Dhan Claes (Semetis). Digital Media tot slot heeft als juryvoorzitter Catherine Closset (Stellantis).

“Het is fijn om te zien dat de kleine veranderingen die we in de categorieën hebben aangebracht, in de smaak vallen”, zegt Benjamin Sekkai (Ask Locala), voorzitter van de IAB MIXX Awards. “De awards spelen steeds beter in op de continu veranderende digitale markt. Ik kijk er al naar uit om het palmares te ontdekken.”

Naast de juryvoorzitters zijn er ook nog de juryleden die een cruciale rol spelen. Zo zal de jury Digital Communication verder bestaan uit Jessica Danese (Publicis Groupe Belgium), Nicolas Elshout (TUI), Sophie Verstreken (VTM) en Denis de Groote (Pivott). In de categorie Digital Marketing Technology krijgt juryvoorzitter Jonathan Jacoby het gezelschap van Sophie Sior (Programmads), Simon Duquenois (Xaxis), Pieter Jadoul (AdSomeNoise) en Kathleen Peeters (Deloitte).

In de categorie Digital Media wordt Catherine Closset vergezeld door Edouard Mombaerts (Clear Channel), Iris Verdoodt (Magis Agency), Hubert de Cartier (Universem) en Melissa Vitabile (Maxus). Tot slot bestaat de jury CX & Craft verder uit Sophie Delrot (asklocala), Ann Sophie Leens (Hello Customer), Sebastien Greffe (WeWantMore) en Sarah Levin (Stellar).

Het verdict maken de jury’s op 19 oktober bekend tijdens een award uitreiking in Tour & Taxis. De jurering zelf bestaat uit twee fasen: na een online jurering, die loopt tot 30 september september, komen de jury’s op 7 oktober oktober samen om de winnaars te verkiezen.

Wil je ook aanwezig zijn bij de award ceremonie? Reserveer dan snel je ticket via www.mixxawards.be

--

Over IAB MIXX Awards

De « IAB Marketing and Interactive Excellence Awards » bekronen het beste van digitaal in België. Vier jury's beoordelen de ingediende casestudies in vier hoofdafdelingen: Digital Communication, Digital Interfaces, Marketing Technology en Digital Media.

De IAB MIXX Awards is een internationaal initiatief dat in België mede wordt georganiseerd door de Belgische Association of Marketing (BAM) en Best of Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

Meer informatie op www.mixxawards.be

 

Over BAM

BAM, kort voor de Belgian Association of Marketing, is de grootste vakvereniging voor marketing in België. BAM heeft als missie om waarde te creëren en duurzame relaties op te bouwen. Dat geloof in meaningful marketing wil de vereniging doorgeven aan iedereen die haar pad kruist. Een focus op sustainability, inclusion & diversity, technology en privacy & ethics geeft dit geloof extra invulling.

Enkel zo is BAM in staat om betekenis te geven aan marketing. Enkel zo helpt BAM professionals om marketing in het hart van hun organisatie te plaatsen.

Om deze missie te vervullen is BAM een open community en zoekt het actief naar partnerships. In het BAM-netwerk kunnen professionals terecht voor inspiratie, kennis en kruisbestuiving.

Meer info op www.marketing.be.

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg

 

_________________________________________________________________________________

Voor meer informatie over de inhoud van dit persbericht, contacteer Sarah Vyverman (sarah.vyverman@marketing.be - 02/234 54 08