Inschrijvingen IAB MIXX Awards geopend

Brussel, 9 juni 2020. BAM verklaart de inschrijvingen voor cases voor de IAB MIXX Awards officieel geopend. Deadline is 24 september. Gezien de speciale omstandigheden door het Corona-virus is er dit jaar een speciale reward voorzien: Best Campaign during Corona Crisis.

600-200

 

Dit jaar tellen de IAB Mixx Awards geen 7 maar wel 10 verschillende categorieën waarin cases kunnen worden geregistreerd. De belangrijkste nieuwkomer dit jaar is de categorie Best Campaign during Corona crisis. “De huidige crisis konden we niet negeren in de organisatie van de IAB Mixx Awards”, zegt Charlotte van Coevorden, Digital Transformation Manager bij Mediahuis Connect en drijvende kracht acht de IAB Mixx Awards. “Veel adverteerders hebben hun communicatie aangepast aan deze crisis en we willen deze graag in de schijnwerpers plaatsten met een speciale prijs.” Deze award valt onder verantwoordelijkheid de Digital Communication Jury, geleid door Valérie Bracke, Head of Brand, Media & Communications bij KBC.

Maar dit is niet de enige nieuwe categorie die dit jaar deel zal zijn van de IAB Mixx Awards. BAM heeft ook de categorieën van de Digital Media Jury aangepast. Deze jury, waarbij Corinne Verstraete, Managing Director van Mediacom, de kar trekt, zal dit jaar drie awards uitreiken. Geen prijs voor Best Brand Engagement Campaign of Best Consumer Engagement Campaign dit jaar, maar wel voor Best Media Engagement Campaign en Best Use of Marketing technology. Best Influencer Campaign blijft een vast waarde in de IAB Mixx Awards.

En ook de andere jury’s blijven niet ongewijzigd. Waar vorig jaar de Digital Marketing Technology Jury, met dit jaar Laurent Deramaix, Managing Partner en CEO bij Business Elements, aan het hoofd, enkel de categorie Best Mark ad tech tool telde, splitst deze zich nu op in Best Belgian Marketing Tool en Best International Marketing Tool.

Dit jaar ligt er een nieuwe en versterkte focus op Design en User Experience. De Digital Design & UX Jury, voorgezeten door Alain Mayné, Direct Strategic Planning bij Hoet & Hoet, zal rewards uitreiken aan de beste realisaties in twee volledig nieuwe categorieën: Best Visual Design en Best User Experience.

In elk van deze categorieën kunnen vanaf nu cases worden geregistreerd.  De deadline voor het inzenden ervan ligt op donderdag 24 september 2020 om 23.59 uur. De IAB Mixx Awards Ceremonie vindt plaats op woensdag 21 oktober 2020 in Tour&Taxis.

Cases inschrijven kan via de site https://submit-iabmixxawards.be/

--

Over IAB Mixx Awards

De « IAB Marketing and Interactive Excellence Awards » bekronen het beste van digitaal in België. Vier jury's beoordelen de ingediende casestudies in vier hoofdafdelingen: Digital Communication, Digital Interfaces, Marketing Technology en Digital Media. De IAB Mixx Awards is een internationaal initiatief dat in België mede wordt georganiseerd door de Belgische Association of Marketing (BAM) en Best of Publishing, uitgever van Inside Magazine en Digimedia.be.

Meer informatie op http://mixxawards.be

Over BAM

De Belgian Association of Marketing (BAM) is de belangrijkste community van marketing- en mediaspecialisten in België. BAM heeft als missie om marketing om te vormen tot een betekenisvolle aanpak, Meaningful Marketing, die ondernemers, bedrijven en organisaties begeleidt in hun transformatie naar klantgerichtheid. BAM focust op vier domeinen: innovatietechnologie, data, (digitale) media en privacy. Het doet dat door meaningful events te organiseren, in samenwerking met anderen initiatieven te nemen, opleidingen te organiseren en invloed uit te oefenen op het beleid (wetgeving, lobbying). 

Meer info op www.marketing.be

https://twitter.com/we_are_BAM

https://www.facebook.com/BAMbelgium/

https://www.linkedin.com/company/bam-belgian-association-of-marketing/ https://www.youtube.com/channel/UCu9nRDehw12vlni09GGD4Tg