Raad voor Reclame
BAM zetelt in de raad van bestuur én het directie comité van de Raad voo Reclame. In deze rol vertegenwoordigen we in eerste instantie de technologie sector die een steeds belangrijkere rol speelt in marketing en communicatie. De Raad voor Reclame is betrokken bij het overleg met overheden voor zelfregulerende initiatieven en ondersteunt de werking van de Jury voor Etische Praktijken (JEP).
De Raad voor Reclame, opgericht in 1967, is de professionele organisatie die de verschillende communicatieberoepen verenigt, zelf vertegenwoordigd door hun respectieve verenigingen, namelijk de UBA, de ACC, VIA, Lapresse.be, VNM, WE MEDIA en de AEA.
Sinds 1974 en dankzij de steun van de gehele sector, besteedt de Raad voor Reclame een groot deel van zijn middelen aan de JEP, een onafhankelijk en paritair samengesteld orgaan (de helft van de leden is afkomstig uit de reclamesector en de andere helft uit de burgermaatschappij).
Meer informatie over de Raad voor Reclame