Raad voor Reclame

BAM zetelt in de raad van bestuur én het directie comité van de Raad voo Reclame. In deze rol vertegenwoordigen we in eerste instantie de technologie sector die een steeds belangrijkere rol speelt in marketing en communicatie. De Raad voor Reclame is betrokken bij het overleg met overheden voor zelfregulerende initiatieven en ondersteunt de werking van de Jury voor Etische Praktijken (JEP).

Raad voor reclame_website

 

De Raad voor Reclame, opgericht in 1967, is de professionele organisatie die de verschillende communicatieberoepen verenigt, zelf vertegenwoordigd door hun respectieve verenigingen, namelijk de UBA, de ACC, VIA, Lapresse.be, VNM, WE MEDIA en de AEA.

Sinds 1974 en dankzij de steun van de gehele sector, besteedt de Raad voor Reclame een groot deel van zijn middelen aan de JEP, een onafhankelijk en paritair samengesteld orgaan (de helft van de leden is afkomstig uit de reclamesector en de andere helft uit de burgermaatschappij).

DE VISIE

Wij geloven dat commerciële communicatie waardevol is voor mens en maatschappij en in het bijzonder voor merken.

DE MISSIE

Wij brengen iedereen uit het Belgische ecosysteem samen om vertrouwen te creëren in commerciële communicatie en te zorgen dat door zelfregulering verantwoorde reclame gemaakt wordt die de betrouwbaarheid van reclame waarborgt.

Onze activiteiten :

1. Samenbrengen van het hele ecosysteem
2. Promoten van de kracht van commerciële communicatie
3. Schrijven van zelfregulerende regels
4. Organiseren van het onafhankelijk toezicht daarop

DE STRATEGIE

  • de Raad voor Reclame organiseert en richt zijn activiteiten op de zelfregulering van de reclame in België;
  • de Raad voor Reclame positioneert zich als het platform van de reclamesector inzake zelfregulering;
  • de Raad voor Reclame positioneert zich als de bevoorrechte gesprekspartner van de overheid, de burgermaatschappij en de pers inzake zelfregulering.
Meer informatie over de Raad voor Reclame