Beginner's guide to BAM. 5 vragen over BAM beantwoord

BAM schiet uit de startblokken. En dat is een goede zaak. Maar waarom juist? En wat zal BAM precies betekenen voor het Belgische marketinglandschap? Koffiedik kijken? Nee hoor. We selecteerden de 5 prangendste vragen, en vonden antwoorden.

BAM

1. Wat is de toegevoegde waarde van BAM?

Eerst en vooral is BAM de grootste marketingvereniging in België. BAM verenigt alle marketingprofessionals en zorgt voor een kruisbestuiving tussen agencies, adverteerders, studenten en ondernemers, tussen jong en oud en tussen digitaal en analoog. Mooi zo, want ons vak verandert continu. Die kruisbestuiving geeft zuurstof, en maakt dat marketingprofessionals beter in staat zullen zijn om op een betekenisvolle manier aan marketing te doen. BAM wordt een open community. Iedereen kan inpluggen wanneer hij er nood aan heeft. Iedereen mag zich actief engageren, in een van de marketing hubs bijvoorbeeld, en iedereen is welkom om te leren en om ervaringen te delen. Bovendien worden er samenwerkingen gezocht met andere verenigingen en met de overheid. Zo kan BAM de belangen van marketeers bundelen.

 

2. Uit welke organisaties is BAM ontstaan? En waar ligt de synergie?

BAM is het resultaat van een fusie tussen BDMA, IAB en STIMA. De drie verenigingen zochten toenadering omdat ze samen meer kunnen dan elk afzonderlijk. De synergie zit ‘m vooral in het samenbrengen van alle expertises. BAM wordt zo een volwaardige vereniging, waarin marketeers met alle aspecten van marketing in aanraking komen. BAM is dus een schaalvergroting, maar vooral een expertiseverbreding. Marketeers krijgen een bredere én een diepere kennis, naast een groter netwerk.

 

3. Wat zal BAM doen?

BAM wil haar rol als ledenvereniging ten volle uitspelen. Om zo de waarde voor de leden te maximaliseren. De focus ligt daarbij op kennis, inspiratie en het netwerk. Centraal in de vereniging staan de marketing hubs, die elk met hun focus – gaande van ‘content marketing’ tot ‘marketing en technologie’ – werken rond specifieke onderwerpen. Maar de hubs zijn geen silo’s. BAM wil daar zoveel mogelijk synergieën tussen creëren. Daarnaast kun je als lid van BAM rekenen op straffe events, kwalitatieve opleidingen en heel wat inspirerende content.

 

4. Wat kan BAM voor mij als lid betekenen?

Vast staat dat BAM veel voor jou kan betekenen. Je kunt er terecht met al je vragen, je kunt ervaringen delen met andere marketeers, elkaar inspireren en van elkaar leren. Wil je groeien? Dan zijn er tal van mogelijkheden. De opleidingen en seminaries geven je nieuwe kennis. De marketing hubs zorgen voor regelmatige inspiratie en overleg. Kortom: bij BAM groei je als marketeer, en creëer je een voedingsbodem voor betekenisvollere marketing in jouw organisatie.

 

5. Wat verandert er met mijn huidig lidmaatschap?

Dat loopt gewoon door. Was je tot voor kort lid van BDMA, IAB of STIMA? Dan word je automatisch lid van BAM tot het einde van je lidmaatschap. Je geniet vanaf dag één van alle voordelen die een BAM-lidmaatschap inhoudt. Op het einde van je ‘oude’ lidmaatschap kun je verlengen via de nieuwe formules van BAM.