essence of predictive analytics

Workshop - The essence of Predictive Analytics

# workshop

Verhoog marketing relevantie én ROI dankzij Predictive Analytics

De juiste campagne op het juiste moment - bij de juiste klant - via het juiste kanaal.

De data die bedrijven vandaag de dag vergaren biedt een zee van mogelijkheden om direct marketing zowel relevanter als efficiënter te maken. Het enthousiasme rond Predictive Analytics, big data en machine learning kan vandaag moeilijk overschat worden.

  • Maar hoe lever je als manager je bijdrage aan het succes van dergelijke projecten?
  • Of nog, hoe benut je als manager optimaal de kracht van Predictive Analytics om jouw doelen te bereiken, zonder te verdrinken in het jargon?
  • Hoe leidt  je zulke trajecten in goede banen?
  • Hoe ga je constructief de dialoog aan met data scientists?
  • Hoe zorg je ervoor dat je een zo’n traject met vaart kan opstarten?
  • Hoe benut je de resultaten ervan optimaal in je toekomstige campagnes en garandeer je de winstgevendheid ervan?

In deze interactieve workshop gaan we samen aan de slag om te ontdekken wat essentieel is voor managers die het meeste willen halen uit de beschikbare zee aan data.

Deze workshop vereist geen voorkennis van data science, machine learning of Predictive Analytics en richt zich tot niet-ingewijden.

Doelgroep

  • CEO-, CMO-, CRM-, DM-managers, managers van analytische teams, project managers, SCRUM masters,...
  • Je wilt leren hoe je team beter te begeleiden.
  • Je wilt weten hoe via voorspellingen data om te zetten tot slimmere marketingbeslissingen.

Docent

Geert Verstraeten, Managing Partner – PhD, Python Predictions

WORKSHOP PROGRAMMA

Met een speelse metafoor vergelijken we Predictive Analytics met het maken van soep in een restaurant.

De workshop is daarbij opgebouwd rond de volgende essentiële fasen in het proces:

Projectdefinitie
Wat wil de klant graag eten? Hoeveel tijd heeft hij? Enz.

Data voorbereiding
De mise-en-place. Welke ingrediënten en voorbereidingen zijn nodig.

Modelbouw
Een goede soep wordt gemaakt door de juiste ingrediënten in de juiste proportie.

Model validatie
Uiteraard wordt de soep geproefd voor ze de keuken verlaat.

Model gebruik
We trachten de soep aantrekkelijk te serveren, zodat de klant er zin in krijgt.

U LEERT UIT DEZE OPLEIDING

  • Hoe projecten in Predictive Analytics definiëren en begeleiden.
  • Het typische verloop van projecten in Predictive Analytics, aan de hand van een intuïtieve metafoor.
  • Het belang van elke stap in het proces.
  • De onderliggende principes, voorwaarden en ook beperkingen.
  • Hoe projecten zinvol en accuraat definiëren aan de hand van een checklist.
  • Hoe inzichten uit dergelijke trajecten optimaal benutten.
  • Hoe bijdragen aan het succes van Predictive Analytics in je eigen omgeving

U wordt gevraagd, ter voorbereiding van deze workshop, om een concreet relevant project te definiëren binnen zijn context.

Aan het einde van de workshop zal u geleerd hebben hoe de projectdefinitie te verfijnen en een stappenplan kunnen uitwerken om uw project succesvol op te starten.

Tarieven

BAM Leden: € 115 excl. BTW

BAM Niet-leden: € 190 excl. BTW

Vragen?

Wil je detailinformatie over de opleidingen of workshops en welke het beste passen bij jouw profiel en toekomstplannen?

Pascale Cambie – Director BAM=LEARN

(02)234 54 03 - pascale.cambie@marketing.be