Best Brands Awards 2019: Dit zijn de favoriete merken van de Belgen

Op woensdag 13 maart vond de uitreiking van de Best Brands Awards 2019 plaats. Tijdens de gala-avond van de Best Brands Awards, een topevenement in de marketing- en communicatiesector, werden de winnaars van de 4e editie bekendgemaakt. De plechtige uitreiking vond gisteren plaats in de Docks Dome in Brussel.

BB2019 Logo

 

In 2004 organiseerde het communicatiebureau Serviceplan voor het eerst de Best Brands Awards in München. Het concept werd vervolgens geëxporteerd naar andere landen en geldt vandaag als dé prestatiegraadmeter van de merken. Dit klassement van de beste merken meet de sterkte van een merk op basis van een studie die GfK elk jaar uitvoert bij 5.000 Belgische gezinnen. Er zijn twee criteria: het reële economische succes van het merk en de emotionele perceptie van het merk door de consumenten. Er is dus geen jury bij betrokken.

In het bijzijn van ruim 250 genodigden uit de zakenwereld, de communicatiesector en de media werden de Best Brands Awards uitgereikt aan de sterkste merken in 21 verschillende activiteitensectoren:

 

  • AG Insurances: Best Insurances Brand
  • Bosch: Best Do-It-Yourself Brand
  • C&A: Best Retail Fashion Brand
  • Coca-Cola: Best Non-Alcoholic Drinks Brand
  • Colruyt: Best Retail Food Brand
  • Côte d’Or: Best Food Brand
  • Hewlett-Packard: Best IT Brand
  • IKEA: Best Deco-Lifestyle Brand
  • Jupiler: Best Alcoholic Drinks Brand
  • KBC: Best Financial Services Brand
  • Mediamarkt: Best Retail Hi-Fi Electro Brand
  • Miele: Best Major Domestic Appliances Brand
  • Nivea: Best Beauty Products Brand
  • Philips: Best Small Domestic Appliances Brand
  • Proximus: Best Telecom Operators Brand
  • Purina: Best Petfood Brand
  • Q8: Best Fuel Brand
  • Samsung: Best Consumer Electronics en Best Telecom Brand
  • TUI: Best Tourism Brand
  • Volkswagen: Best Automotive Brand

 

Wat moeten we onthouden van de resultaten van de Best Brands Awards 2019?

De slogan van het communicatiebureau Serviceplan is: ‘Building Best Brands’. Sterke merken bouwen, betekent vandaag meer dan ooit een duurzame en authentieke relatie opbouwen met de consument. Zonder deze visie zijn veel merken gedoemd om te verdwijnen, zonder dat eender welke marketingcampagne hen kan redden. Door de toegenomen versnippering van het medialandschap en een groeiende afwijzing van irrelevante reclame is het belangrijk om naar de consumenten te luisteren en hen een relevante merkervaring te bieden die consistent is in alle offline en online touchpoints. De studie van Best Brands biedt uiteraard een unieke kans om de huidige en toekomstige verwachtingen van de steeds veeleisendere consumenten beter te begrijpen.

 

Hebt u vragen? Stuur een e-mail naar info@bestbrands.be of surf naar bestbrands.be

 

Contactpersoon pers

Nancy Delhalle, CMO, n.delhalle@serviceplan.com, +32 (0)488 288 361.

 

BB2019 Awards

 

Best Brands: facts & figures

Studie gelanceerd in München in 2004 door het communicatiebureau Serviceplan. Vandaag actief in verschillende landen (Duitsland, België, China, Frankrijk, Italië enz.). Jaarlijkse online-enquête door GfK. In België betekent dat: 5.000 respondenten en 340 merken uit 21 geanalyseerde sectoren.

 

Over Serviceplan

Serviceplan is de grootste onafhankelijke communicatiegroep in Europa en bestaat uit geïntegreerde agentschappen waarvan de managers zowel ondernemers als partners zijn. De groep werd opgericht in 1970 en bundelt alle communicatiedisciplines onder een dak (ons concept “House of Communication”): strategen, creatieve profielen, media- en digitale experts, webdesigners, CRM-specialisten, pr-adviseurs enz. Momenteel telt Serviceplan ruim 4.000 werknemers verspreid over meer dan 30 landen. De groep bestaat uit vier grote merken: Serviceplan, Plan.Net, Mediaplus en Mediascale, en duikt regelmatig op in de hoogste regionen van internationale rankings in de branche. Bij het agentschap Serviceplan Benelux, met thuisbasis in Brussel en Amsterdam, zijn een honderdtal medewerkers actief voor klanten zoals Amnesty International, Lactalis, L’Oréal, Weight Watchers, Torfs en Shell.

Over GfK

GfK is de referentie bij uitstek voor data over markten en consumenten op basis waarvan de klanten strategische beslissingen kunnen nemen. Meer dan 13.000 specialisten in marktstudies combineren hun gedrevenheid met 80 jaar ervaring in data-analyse. Op die manier verruimt GfK zijn globale visie met lokale inzichten in meer dan 100 landen. Dankzij innovatieve technologieën en zijn expertise in gegevensanalyse zet GfK big data om in smart data. Aan de hand van deze informatie kunnen zijn klanten hun concurrentievermogen aanscherpen en de winkelervaring en keuzes van de consumenten verrijken.