5 jaar BAM in de 5 meest opvallende anekdotes

Feestje! BAM blaast zijn vijfde kaarsje uit. Voor de gelegenheid vroegen we vijf betrokkenen van het eerste uur welk moment hen bijblijft.

bam

 

“BAM is niet alleen de naam van de grootste marketingvereniging van het land, het is ook de merknaam van een bouwonderneming. Toen we net bestonden kreeg ik om de haverklap telefoon van mensen die op zoek waren naar de aannemer. Bij ons eerste congres wilde een bedrijf zelfs 50 personen inschrijven, tot ik ze erop attent maakte dat het om een marketing- en niet om een bouwcongres ging.”

Nathalie Prieto, Event Manager BAM

“Een van de eerste keren dat we onze visie en het Meaningful Marketing Framework presenteerden, was op het kabinet van minister Sven Gatz, toemalig minister van Media in de Vlaamse Regering. Zijn kabinetchef en de minister zelf toonden zich toen meteen enthousiast. We voelden dat we het juiste verhaal kwamen vertellen en dat ook de politiek oor had naar de transformatie van een sector naar een meer ‘meaningful’ aanpak.”

Koen Van Impe (&KOO), voorzitter BAM

“Nu is BAM een vereniging met honderden leden, maar in de begindagen waren we met weinig. Bij de creatie vonden vier gepassioneerden elkaar: Nicolas Lambert, Patrick Steinfort, Koen Van Impe en ik, altijd met Ivan Vandermeersch aan onze zijde. Ik herinner me dat we met z’n vieren bij de notaris zaten om een gigantische uitdaging aan te gaan: de integratie van drie verenigingen en de start van BAM. In nauwelijks 5 jaar is meaningful marketing een realiteit geworden.”

Annie Courbet (Brocom), vice-voorziter BAM

“Telkens weer is het geweldig om te zien dat zoveel mensen willen meebouwen aan ons verhaal en aan onze community. Dat zijn zowel leden als niet-leden. Zo kondigde recent een van de allergrootste Belgische merken aan dat ze ‘investor’ van BAM willen worden. Ik schrok er echt van dat ons verhaal zoveel impact heeft.”

Sarah Vyverman, Communication Manager BAM

“Het binnenhalen van een nieuwe ‘investor’ is voor mij altijd een moment de gloire. Omdat het aangeeft dat ons verhaal steek houdt, maar ook omdat het mij als schatbewaarder helpt om jaar na jaar positieve financiële resultaten neer te zetten en dat in moeilijke tijden. Ook dat maakt deel uit van het succes van een vereniging.”

Burt Riské (Trends Business Information), Schatbewaarder BAM

Over het artikel:

Publicatie: 26 oktober 2022

Redacteur: Bart Lombaerts